"Лајк" генерацији новац није мерило успеха

Већина младих у Србији не мисли да је новац мерило успеха и више цени углед и част од материјалног статуса. Чак 93 одсто је задовољно својим изгледом и не жуди за естетским корекцијама. То су само неки од резултата истраживања о генерацији рођеној између 2000. и 2013. које су радили ИПСОС Стратеџик маркетинг и Дајрект медија.

Директор истраживања у ИПСОС Стратеџик маркетинг Дејан Радосављевић каже за магазин Радио Београда да се не може генерализовати цела једна генерација, али да се могу уздрмати неке распрострањене предрасуде и стереотипе о садашњим тинејџерима.

"То је посебно важно ако се има у виду да се младима често замера да су им узори старлете и квазиидоли, да им је једино важно да имају скупу гардеробу и добре мобилне телефоне", наводи Радосављевић.

Према његовим речима, још један занимљив податак из истраживања је да готово 48 одсто припадника такозване "лајк" генерације идоле и животне узоре налази међу члановима породице, затим у свом непосредном окружењу.

Од историјских личности, највише њих наводи Николу Теслу као узора, а на листи су се нашли и цар Душан и кнез Лазар, док од познатих савременика којима се диве набрајају Новака Ђоковића, Роналда, Баку Прасета, Илона Маска, Милоша Биковића, Светлану Ражнатовић и Аријану Гранде.

Већина испитаника за поновно увођење војног рока

Шездесет и један одсто испитаника подржава идеју поновног увођења обавезног служења војног рока, а више од две трећине анкетираних младића ове узрасне доби исказало је спремност да се одазове потенцијалној војној обавези.

"Оно по чему се ова генерација разликује од претходних јесте да је веома заинтересована за нове технологије, да их добро познаје и да озбиљно учествује у креирању њиховог садржаја. Такође је спремна да свакодневно учи и да у будућности мења професију и радна места", указује Радосављевић.

За њих су друштвене мреже и онлајн заједница својеврстан прозор у свет у коме се одлично сналазе.

"Интересовања младих су чудна старијим генерацијама, исто онолико колико су претходним били они чудни и морали би да покажемо много више разумевања за њихове потребе уколико желимо да имамо бољу комуникацију", сматра Радосављевић.

Истраживање о "лајк" генерацији је спроведено током 2019. године на узорку од 1.200 испитаника.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(уторак, 22. окт 2019, 19:06) - dr Bruka [нерегистровани]

like

Merilo im nije novac,ne rade nigde,zive kod mame i tate i nose ajfone od 600 evra.Manjina drugacija je u EU ili USA.Drugim mladima u Srbiji kojima je merilo novac rade za 200 evra i s time hrane cetvoroclanu porodicu.Predjite Beogradsku naplatnu rampu i vidite Srbiju kakva jeste jad i beda.

(уторак, 22. окт 2019, 18:45) - Zika [нерегистровани]

Interesantno

Da li je iko od tih ispitanika samostalan , da li ima svoj stan ili iznajmljen stan ? Jeste li ih to pitali ? Oni zive u virtuelnom svetu, izmisljaju neke trendove i glume neko ludilo. Sacekajte da izadju iz maminog i tatinog stana, da pocnu sami da kuvaju, spremaju, placaju racune...Da podizu sopstvenu decu ...E tada iste te pitajte sta im je merilo uspeha u zivotu .?

(уторак, 22. окт 2019, 18:25) - anonymous [нерегистровани]

Merilo uspeha

Nije novac nego lajk