"Лајк" генерацији новац није мерило успеха

Већина младих у Србији не мисли да је новац мерило успеха и више цени углед и част од материјалног статуса. Чак 93 одсто је задовољно својим изгледом и не жуди за естетским корекцијама. То су само неки од резултата истраживања о генерацији рођеној између 2000. и 2013. које су радили ИПСОС Стратеџик маркетинг и Дајрект медија.

Директор истраживања у ИПСОС Стратеџик маркетинг Дејан Радосављевић каже за магазин Радио Београда да се не може генерализовати цела једна генерација, али да се могу уздрмати неке распрострањене предрасуде и стереотипе о садашњим тинејџерима.

"То је посебно важно ако се има у виду да се младима често замера да су им узори старлете и квазиидоли, да им је једино важно да имају скупу гардеробу и добре мобилне телефоне", наводи Радосављевић.

Према његовим речима, још један занимљив податак из истраживања је да готово 48 одсто припадника такозване "лајк" генерације идоле и животне узоре налази међу члановима породице, затим у свом непосредном окружењу.

Од историјских личности, највише њих наводи Николу Теслу као узора, а на листи су се нашли и цар Душан и кнез Лазар, док од познатих савременика којима се диве набрајају Новака Ђоковића, Роналда, Баку Прасета, Илона Маска, Милоша Биковића, Светлану Ражнатовић и Аријану Гранде.

Већина испитаника за поновно увођење војног рока

Шездесет и један одсто испитаника подржава идеју поновног увођења обавезног служења војног рока, а више од две трећине анкетираних младића ове узрасне доби исказало је спремност да се одазове потенцијалној војној обавези.

"Оно по чему се ова генерација разликује од претходних јесте да је веома заинтересована за нове технологије, да их добро познаје и да озбиљно учествује у креирању њиховог садржаја. Такође је спремна да свакодневно учи и да у будућности мења професију и радна места", указује Радосављевић.

За њих су друштвене мреже и онлајн заједница својеврстан прозор у свет у коме се одлично сналазе.

"Интересовања младих су чудна старијим генерацијама, исто онолико колико су претходним били они чудни и морали би да покажемо много више разумевања за њихове потребе уколико желимо да имамо бољу комуникацију", сматра Радосављевић.

Истраживање о "лајк" генерацији је спроведено током 2019. године на узорку од 1.200 испитаника.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 19. март 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво