Таксисти очекују помоћ, али обећавају и квалитетнију услугу

Страсти међу таксистима су се изгледа смириле или примириле док се чека потез надлежних. Учесници протеста траже да се поштује закон по коме раде. Конкуренција је у међувремену основала ново такси удружење и обећала велике зараде. Путници би јефтинији такси, али да стигне и по киши, и по снегу, и за краће релације.

Таксисти су се вратили послу, од кога се уосталом и живи. И многи су, што нас је изненадило, задовољни, бар у изјавама. Кажу да се пуно ради, али да може да се живи.

"Ја сам 43 године у таксију. У задње две године, ми дупло више зарађујемо, јер се повећава запосленост. Људи сад имају боља примања", рекао је таксиста Драган Савић.

Туристи, бројне компаније, многа градилишта са страним радницима запослили су и таксисте и конкуренцију која користи благодети технологије радећи нелегално, како једни тврде, односно користећи разне прописе како тврде други или на своју руку.

"Не бих се ја везао само за CarGo. Имате и доста лимузина које на позив иду које нам узимају странке, поготову на даље путеве", навео је таксиста Милован Секулић.

Већина саговорника очекује да се испуне обећања после разговора са председником државе. Један је помоћ у набавци нових возила, таксиметара и фискалног рачуна после вожње. Таксисти сматрају да ће бити помака, ако стигне помоћ око возила и таксиметара.

Власник тих уређаја ће бити држава, а таксисти ће их задуживати.  

Таксисти очекују да ће инспекције, полиција и комунална милиција спречити све који не раде по основном пропису - Закону о превозу путника у друмском превозу, али и да судови коначно осуде привредна друштва која апликацијом спајају возаче и путнике. Да ли имају довољно снаге да се изборе за то?

"Имају они довољно капацитета, имају по закону и могућност скривеног путника. Тако да све они имају сада. Само је питање брзине рада свих државних органа", сматра Александар Бијелић, председник Савеза такси удружења Србије.

Конкуренција показала да има посла за више возача 

Јавност је уверена да после двонедељног протеста, такси мора бити само бољи јер је конкуренција показала да има посла за много већи број возача.

Квалитетнија услуга, боље опхођење, боља возила, обећавају се корисницима. И цена која се не мења осам година, иако су куповина и одржавање возила уз цену горива највећи трошкови таксистима.

"Када будемо смањили трошкове кроз одржавање возила која ће бити у гарантном року, самим тим и та цена ће моћи да опстане. Уколико будемо нашли заједнички језик са НИС-ом да та цена горива буде нижа, ето могућности да можда будемо јефтинији", истиче Александар Бијелић.

То је већ на вишем нивоу. Чека се потез општина и градова који организују такси превоз, односно да се изборе против нелојалне конкуренције или прописе по којима су таксистима поверили овај вид јавног превоза.

Путници, ако не јефтинији, онда сигурно чекају на поуздан такси, а то је такси возило у свим деловима града, по киши и снегу и онда кад путују на краћој релацији.

број коментара 0 Пошаљи коментар