Повезивање аутобуских и железничких линија у Београду тек за четири године

Месецима није једноставно из Београда отпутовати возом или аутобусом, још теже је снаћи се када у престоницу стигнете, а најкомпликованије је преседање са воза на аутобус и обрнуто. Све је почело укидањем старе железничке станице, а додатно закомпликовано привременим пресељавањем аутобуске. Све би то требало да се реши изградњом аутобуско-железничке станице на Новом Београду.

Како сада ствари стоје, најмање до 2023. године аутобуски и железнички путеви у Београду се неће укрштати. Тада би требало да буде завршена железничка станица Нови Београд, код бувљака, и да на једно место стижу "Беовоз", међународни возови, воз за Будимпешту и аутобуси.

"Предвиђено је да буде један изузетно модеран комплекс, дакле један од највећих путничких терминала у овом делу Европе. У том комлексу ће се налазити и главна аутобуска станица Београд и железничка станица Нови Београд", каже Mирољуб Јефтић из Инфраструктуре железнице Србије.

Аутобуска станица ће бити завршена раније, каже министарка саобраћаја.

"Крајем 2021. године аутобуска станица мора бити завршена", истиче Зорана Михајловић.

Да тада, да би са аутобуса пресели на неки воз мораћете и даље да идете на Прокоп који је сада главна железничка транзитна станица или до Топчидера одакле крећу возови барском пругом.

Аутобуси и даље полазе са старих стајалишта из Савске улице, али су паркинзи код Центра "Сава" и станице ГСП-а на Аутокоманди претворени у импровизоване пролазне станице кроз Београд.

Стручњаци упозоравају да град што пре мора да обезбеди јавни превоз за све који преседају са воза на аутобус и обрнуто.

"Има довољног броја путника и има захтева за линијом која ће повезивати аутобуски и железнички саобраћај, свакако да треба и да фунционише. То тако треба да фунционише све до тренутка док се на једном месту не изграде и аутобуска и железничка станица", објашњава Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Да треба и мора показује и статистика. "Србијавоз" је у првих шест месеци превезао нешто више од два милиона путника, а Београдска аутобуска станица у истом периоду око четири и по милиона.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 19. март 2024.
2° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво