Брнабић: Напредак у реформи јавне управе постигнут захваљујући дигитализацији

На трећој седници Координационог савета за електронску управу, којом је председавала председница Владе Србије Ана Брнабић, закључено је да је реформа јавне управе и увођење електронске управе једна од области у којима су постигнути највећи резултати. Како се наводи у саопштењу Канцеларије за сарадњу с медијима владе, потврда добрих резултата у последњих неколико месеци је стигла од угледних међународних институција, у чијим је независним извештајима Србија добила похвале.

Извештај организације СИГМА, заједничког тела Европске комисије и ОЕЦД-а који је недавно представљен у Београду, потврдио је да је Србија напредовала у пет од укупно седам индикатора у поређењу са 2017. годином када је реч о пружању услуга грађанима, наводи се у саопштењу.

У извештају се наводи да је Србија регионални лидер у тој области "са великим амбицијама да се такмичи са најбољима на свету".

Подједнако важан је извештај УСАИД програма за економски развој који је обухватио 1.000 малих и средњих предузећа, а према чијим резултатима чак 72 одсто предузећа која послују у Србији каже да су у последњих годину дана повећана транспарентност и предвидивост пословања.

Да је рад јавне управе ефикаснији него пре годину дана сматра 74 посто испитаника из малих и средњих предузећа. 

Најновије истраживање јавног мњења које је спровео швајцарски програм "СВИС ПРО" показује да скоро сваки други житељ централне Србије (око 45 одсто) данас сматра да локална самоуправа води рачуна о грађанима. Пре девет година, како се наводи, тај проценат је износио само 22 одсто, наводи се у саопштењу.

То истраживање је показало да, по мишљењу грађана, најбоље функционише општа управа задужена за издавање извода из матичних књига, уверења и потврда.

"Сви ови извештаји говоре о томе да је напредак у реформи јавне управе постигнут пре свега захваљујући увођењу електронске управе. Србија нема само амбицију, већ има и капацитет да буде међу лидерима у овој области. Е-управа нам омогућава да грађанима и привреди будемо на располагању 24 сата, седам дана у недељи, 365 дана у години. Поставили смо основе, сада морамо да напредујемо још брже", нагласила је председница владе Ана Брнабић.

На седници, којој су присуствовали представници органа државне управе и локалне самоуправе, академске заједнице, НАЛЕД-а, УНДП-а, Амбасаде Велике Британије, Делегације ЕУ у Србији, као и представници привреде, представљен је предлог Програма развоја електронске управе у Републици Србији за период од 2019 до 2022 године.

Приоритети у области дигитализације

На седници су представљени приоритетни пројекти у области дигитализације управе у наредном периоду.

То је пре свега ширење брзог интернета по свим крајевима Србије, као и изградња Државног дата центра у Крагујевцу као стратешке инфраструктуре која ће омогућити развој нових услуга електронске управе и повећати безбедност података који се чувају.

Међу приоритетима се издваја израда Централног регистра становништва, Адресног регистра, Метарегистра и Регистра административних процедура, затим рад на новом Порталу еУправа који ће свим грађанима омогућити да на једном месту имају доступне све услуге електронске управе у Србији.

Један од приоритета је и електронско архивирање и израда информационог система еПисарница који ће државној управи и локалној самоуправи знатно убрзати процес слања и пријема докумената, завршетак пројекта Јединственог информационог система просвете који ће омогућити праћење свих података током целог школовања, завршетка школовања и потом запошљавања, као и израда информационог система Социјална карта.

Међу важнијим пројектима убраја се и наставак и даље унапређење аутоматске размене података по службеној дужности између органа јавне управе са циљем да грађанима додатно поједноставе и убрзају административне процедуре.

Примера ради, ову услугу користи више од 400 различитих институција јавне управе, а од почетка увођења до данас грађани 5,5 милиона пута нису морали сами да прибављају документа, већ су запослени у јавним институцијама електронски размењивали податке, при чему су грађани уштедели исто толико сати чекања на неком од шалтера јавне управе.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво