Ако возите мотор, 250 пута је већа шанса да страдате у саобраћају

Од почетка године у саобраћају је страдало 37 возача мотоцикала. Само овај викенд двоје је трагично настрадало у удесима који пуне новинске наслове. У Асоцијацији за безбедност мотоциклиста кажу да се под хитно морају појачати мере контоле мотоциклиста, нарочито заштитне опреме која је обавезна. У среду се организују и први бесплатни тренинзи сигурне вожње, а пошто је сезона продужена, мотоциклистима али и аутомоблистима се саветује опрез.

Викенд постаје најопаснији део недеље за мотоциклисте. Тренутно је опасност да погинете у саобраћају 250 пута већа уколико возите мотор.

Сваке године у Србији погине и до 45 већином младих возача мотоцикала.

За земљу као што је Србија, то је велики губитак, кажу стручњаци.

"Србија није Тајланд, није Кина да може себи да дозволи оволики одлив људи у саобраћајним незгодама. Дакле саобраћајне незгоде су дефинитивно на трећем месту по смртности у Србији. Најчешће нам одлазе млади од 18. до 30. године", рекао је Владимир Јефтић из Асоцијације за безбедност мотоциклиста.

Да би се нешто променило, у Асоцијацији за безбедност мотоциклиста стално организују школе безбедне вожње. Једна таква ће бити у среду на Ада Хуји.

"Оно што је предност тренинга безбедне вожње, дефинитивно то је један од најбољих алата, који вам омогућава да се као мотоциклиста вратите живи и здрави својој породици", каже Јефтић.

Обука за мотоциклисте, оне искусне, али и почетнике је потпуно бесплатна и траје један дан. У организацији обуке учествују и Агенција за безбедност саобраћаја и више мото-клубова.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(уторак, 15. окт 2019, 22:14) - anonymous [нерегистровани]

Bahatost

Vozači automobila bi mogli, za promenu da koriste retrovizor i gledaju oko sebe.Da telefon ostave sa strane jer mu nije mesto dok voze da telefoniraju. Naravno da ce motor kolonu koju stoji na semaforu preteći, provući se tamo gde auto ne može, motor je za grad idealan, mozes parkirati bilo gde i proći bilo gde.Mnogo je praktičnije voziti motor, ne pravi gužvu u saobraćaju.

(уторак, 15. окт 2019, 13:37) - anonymous [нерегистровани]

Statistika... Za BG?

Ja stvarno ne znam ko pravi ove statistike. Motoristi jesu najranjiviji, ali zaboga 250 puta! Vozim motor 20 godina, svakodnevni učesnik u saobracaju na motoru, sem kad je led, sneg i temperatura ispod nule,nisam weekend cafe raicer, već svakodnevno. Imala sam svega 2 udesa, ne mojom greškom već zbog bahatih vozača automobila. Od 2011.bez pada. Ova statistika govori da je bolje da nikad ne sednemo na motor.

(уторак, 15. окт 2019, 05:25) - anonymous [нерегистровани]

Vaspitanje

Vaspitanje od malih nogu je osnova svega pa i bezbednosti u saobraćaju. S obzirom da je u poslednjih trideset godina porodica kao tradicionalna osnova vaspitanja zajedno sa školstvom sistemski i zakonski marginalizovana i obespravljena u vaspitnom smislu nikakvi "brzinski kursevi lepog ponašanja" (između ostalog i u saobraćaju) neće bitno pomoći. Gubitak nacionalnog identiteta i tradicije prihvatanjem stranih nametnutih i "prepisanih" modela ponašanja (bahatih i neodgovornih ali "modernih") u potpunosti daje negativne i vidljive rezultate.

(уторак, 15. окт 2019, 01:32) - Miki... [нерегистровани]

Kako voze i ne čudi

Većina ih vozi između traka i pretiče i levo i desno kada apsolutno ne bi smeli i kada ih drugi vozači apsolutno ne očekuju.