Како је Европа решила проблем превоза као што је "CarGo"

У Министарству саобраћаја кажу да "CarGo" не послује по закону. Указују да то удружење обавља услугу транспорта, а не неку иновативну услугу, или услугу информационих технологија. Како су овакав проблем регулисали у Европи?

Саша Стојановић, помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре задужен за друмски саобраћај, каже да се услуге попут оне коју пружа "CarGo" регулишу законом.

"Законом се тамо прописује та врста услуге, било да је то услуга посредника, изнајмљивања возила са возачем, али под посебним условима", каже Стојановић.

Појашњава да се у неким земљама не дозвољава да превозе непрофесионални возачи, иако је "убер" у питању, или да превоз не може да се обавља возилима одређене категорије.

"Постоје само две земље у Европи које дозвољавају нешто слично", рекао је Стојановић.

Таксисти не одустају од радикализације

У Удружењу таксиста кажу да не одустају од радикализације протеста у понедељак. Најављено је да ће протест трајати од 14 до 17 сати и да ће овога пута таксисти блокирати прилаз Газели и Славији.

Из МУП-а наводе да је Синдикат такси возача и ауто-превозника "Независност" пријавио јавно окупљање у покрету, али не и да ће Газела бити блокирана. Полиција неће дозволити било коме да блокира ауто-пут, поручују из МУП-а.

Саша Стојановић каже да су протести велики проблем како за становнике престонице, тако и за њене госте, али и градске потребе.

"Свака даља радикализација довешће до погоршања ситуације на улицама, али објава МУП-а радује, да уколико буде покушаја блокаде ауто-пута, они то неће дозволити и примениће овлашћења у оквиру закона", рекао је Стојановић.

Говорећи о закону који је усвојен 2015, а који је требало да уведе ред у саобраћај, Стојановић је рекао да он нема никакве недостатке, да је прошао све потребне верификације и да је усклађен са ЕУ.

Услуга изнајмљивања возила са возачем 

Премијерка Ана Брнабић је пре неколико дана изјавила да удружење "CarGo" не крши закон, већ је искористило рупу у закону, што је ресорна министарка Зорана Михајловић негирала.

"На овај закон се сигурно не мисли јер се од 2014. системски решавају проблеми у транспорту, а, подсетићу, Влада Србије је формирала и Координационо тело за сузбијање сиве економије, што је један од приоритета и ове и претходне владе, а генератор сиве економије у области транспорта, према извештајима са терена и инспекције је нелегалан превоз", каже Стојановић.

Објашњава да се за то користио појам лимо-сервиса, услуге дефинисне Законом о туризму.

"Били су наведени само општи услови у смислу тога како можете добити лиценцу за ту врсту услуге. Довољно је било да одете у АПР, да добијете решење, имате пословни простор, истакнете ценовник и можете да обављате услугу лимо-сервиса, која је у Србији постала све само оно што јесте лимо-сервис свуда у Европи", рекао је Стојановић.

Лимо-сервис је заправо услуга изнајмљивања возила са возачем.

"Та услуга никада није идентична услуга као такси превоз. Наш закон је као сви закони у ЕУ, на коју се позивамо и са којом усклађујемо наше прописе, препознају такси услугу и услугу изнајмљивања возила са возачем. Обе услуге морају бити дефинисане у закону", помоћник министра.

"Транспортна, а не ИТ услуга"

Стојановић истиче да "CarGo", "без обзира на то коју форму даје свом противправном вршењу превоза, не послује по закону".

"То није услуга информационих технологија, већ класична услуга превоза. Европски суд правде је донео пресуду у којој каже да све компаније које послују на принципу 'убера' врше транспортну услугу, не врше никакву иновативну услугу, услугу паметног превоза. И по класификацији делатности у уредби наше земље, нема паметног превоза или помоћи на путу као категорије превоза", наводи Стојановић.

Каже да је Министарство саобраћаја са најмање надлежности у оквиру закона, али са најважнијом надлежношћу – они су доносиоци закона и уређују правни оквир за све врсте превоза.

"Ми смо Законом о превозу путника пренели надлежност, не само на Град Београд, већ и на све локалне самоуправе. Поставили смо опште оквире правила понашања, правни оквир за превоз на територији градова. Граду смо пренели овлашћења за доношење и детаљније регулисање функционисања такси превоза и свих осталих врста превоза, на територији града али и свакој локалној самоуправи јер они најбоље знају која врста превоза им је потребна", каже Стојановић.

Поручује да постоји одговорност града јер се не примењује закон у чијем доношењу су и они учествовали. "Они су учествовали у измени овог закона заједно, били су у радној групи. Закон је прошао све инстанце, Влада га је усвојила, прикупљена су мишљења министарства", набраја Стојановић.

На питање да ли је премијерка била упозната са овим законом, Стојановић каже да је тим премијерке био укључен и да без њене сагласности не би могло да прође. 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво