Нови оклопњак Војске Србије – не постоји терен који не може да пређе

Један од новијих борбених система у српској војсци, оклопни извиђачки аутомобил БРДМ-2 МС знатно је повећао оперативне и функционалне способности Војске Србије. Опремљен је савременим уређајем за осматрање, означавање и гађање циљева у свим временским условима, дању и ноћу. Возило је донација Руске Федерације, тренутно их има десет, а ВС ће добити укупно 30 БРДМ-2 МС.

Обука припадника Војске Србије за нова возила је у току, а недавно је изведено гађање у дневним и ноћним условима, из места и у покрету, на војном комплексу "Пасуљанске ливаде".

"Суштина модернизације је у панорамској нишанској справи, комбинованој са основном нишанском справом, које омогућавају осматрање на даљинама до пет километара, препознавање циља на три и по, а ласеровање (означавање) на више од седам километара", рекао је руководилац обуке, потпуковник Горан Јовановић, у емисији Дозволите.

Нови оклопњак ВС може да гађа циљеве и ноћу, употребом термовизије и то на даљинама до један и по и два километра. До сада оклопна извиђачка возила Војске Србије нису имала такву могућност.

"Три су стална члана посаде. Командир, нишанџија и возач, плус два извиђача. За разлику од БРДМ-2, које војска већ поседује, на новим возилима је ергономија унутрашњости промењена. Удобније је и све је прегледније", истиче Јовановић.

Важно је рећи да је нови БРДМ-2 МС додатно оклопљен композитним плочама, у односу на основну верзију, а има и противмински тепих.

Са предње стране заштићен је од метака калибра 14,5 милиметара, са стране 12,7 и 7,62 са задње стране – што је на нивоу савремених оклопних возила.

Маса од седам тона је са друге стране знатно мања од највећег броја возила овог типа.

Технолошки искорак у вожњи

С обзиром на то да Војска Србије већ годинама користи термовизијске уређаје, највећи технолошки искорак је на месту возача који има шест камера и комплетан увид 360 степени око возила.

"Такође, могућа је и вожња без отварања поклопца, што је посебно важно у борбеним условима", истиче поручник Немања Живковић, командир чете за обуку оклопних јединица у Команди за обуку, који је задужен за обуку возача.

Иако је БРДМ-2 МС пре свега намењен за извиђање, осматрање и означавање циљева, важно је и наоружање које поседује.

"Велика је предност и што је велики број људи већ радио на возилу БРДМ-2, које се већ користи у нашој војсци, тако да смо лакше савладали многе ствари", објашњава капетан Саша Стефановић из Прве бригаде Копнене војске, који је и инструктор за нишанџије и командире возила.

Главно оружје је тешки митраљез КПВТ калибра 14,5 милиметара ефикасног домета од два километра који уништава лако оклопљена возила, камионе, радаре и другу војну опрему.

То је и најубојитији митраљез на свету, настао на основу руске противтенковске пушке из Другог светског рата.

Помоћно наоружање је митраљез ПКТ калибра 7,62 и домета од један и по километар. Оба митраљеза могу да гађају и док се возило креће и то на максималном домету, што су на "Пасуљанским ливадама" проверили и припадници Војске Србије.

Важно је и напоменути да је максимална брзина овог извиђачко-оклопног возила 95 километара на час, а са пуним резервоаром може да пређе око 750 километара.

Руски техничари обучавају српске колеге

Са доласком возила у Србију, дошла је и екипа инжењера и техничара из Руске Федерације. Њихов задатак је да се у наредних годину дана брину о возилима, али и да обуче српске техничаре.

Они су у Србију донели и велику количину резервних делова, што је за оваква возила веома значајно.

Обука за БРДМ-2 МС за многе припаднике ВС је почела много раније, јер су ишли на четворомесечни курс руског језика, а затим и на кратку обуку у Русију у фабрици где се возила модернизују.

Потпуковник Горан Јовановић, који испред Управе за планирање и развој Генералштаба Војске Србије руководи обуком, каже да током боравка у Русији није било никаквих тајни.

"Руска страна нам је омогућила да пратимо сваки сегмент модернизације од уласка возила у фабрику. Није било никаквих ограничења, осим времена. А времена никад доста", закључио је потпуковник Јовановић, који има велико ратно искуство, а у миру је обучио више хиљада људи на разним оклопном возилима и тенковима.

Досадашња искуства припадника Војске Србије говоре да не постоји терен у нашој земљи који БРДМ-2 МС не може да пређе и уз савремену опрему представља одлично извиђачко-оклопно возило.

број коментара 8 Пошаљи коментар
(недеља, 06. окт 2019, 15:58) - anonymous [нерегистровани]

@Praga

Prage nisu rashodovane nego su neki pametnjakovi u proslosti rekli da Prage nama ne trebaju pa su sve Prage zavrsile na livadi, spremne za secenje. Bogu hvala spasene su sve, i u zadnje vreme se vracaju u zivot.

(недеља, 06. окт 2019, 01:13) - Ratko [нерегистровани]

Praga

iz iskustva u ratu, mogu reci da je puno ubojitija. Zasto je neko naredio da ih rashodujemo????
Ipak se 30 mm i vise cevi ne moze porediti sa ovim. Zeleo bih da me neko demantuje.

(субота, 05. окт 2019, 21:36) - anonymous [нерегистровани]

Vojska

Ima puno prepreka koje ne moze da predje da vam sad ne nabrajam.
Ali trebabo biti zadovoljni da imamo barem nesto. Ovi iz vojske salju ljude na obuku u Rusiju a nekada vojska se ucila novim stvarima od desetara i mladjih vodnika u ucionici i na terenu tj. na vozilu. Prvo teorija pa praksa. Tako sam ja bio obucavan za neka sredstva i tako sam i ja obucavao mladje vojnike

(субота, 05. окт 2019, 20:36) - anonymous [нерегистровани]

Sve ima svoje

Svako oklopno vozilo, pogotovo ako je dobro naoruzano, je dobro doslo bez obzira na starost.
Imamo milion primera iz rata u BiH kada su Srbi nedostatak ljudstva nadomestavao tehnikom, sto se pokazalo kao veoma uspesna taktika jer su uspeli da se odbrane od mnogostruko brojnijeg neprijatelja koji je jedno vreme bio potpomognut i nato avijacijom.
Umesto da rasporede 20 ljudi da cuvaju neku liniju, ukopali bi BDRM (ili Pragu) sa 3 do 5 vojnika i samim tim bi linija bila kud i kamo teza za probijanje nego da je brani 20 vojnika, jer vozilo poseduje kud i kamo vecu vatrenu moc od 20 pa i 50 vojnika naoruznaih pesadijskim naoruzanjem.
Takodje i ako bi doslo do napada neprijateljske artiljerije ili probijanja linije na tom delu fronta, ljudski gubitci bi bili kud i kamo manji nego da je na tom delu fronta bilo skoncetrisano 20 do 50 vojnika.

(субота, 05. окт 2019, 16:22) - Bogdan [нерегистровани]

Ovo su odlicna vozila, a koliko su dobra, zavisi od obucenosti posade!

Ovo su dokazana i veoma dobra vozila, naravno da postoje i mnogo bolja ali, za nase uslove i cinjenicu da su ovo poklonjena vozila, nama treba samo da bude zadovoljstvo da ih imamo! Naravno, srpski obicaj je da se nadje nekakva zamerka, evo i moje, ja licno smatram da ± 700km, na jedan rezervoar i brzina od ± 95km/h, nije dovoljno za vozilo ove namene! To su karakteristike u idealnim uslovima medjutim, u ratnim uslovima to nije bas ohrabrujuce. To ili slicno vozilo bi moralo da bude u stanju da predje bar ± 1200km na jedan rezervoar i da je u stanju da vozi bar ± 120km/h, sto bi mnogo bezbednije omogucilo duboko osmatranje i izvrsenje specijalnih zadataka !

(субота, 05. окт 2019, 15:26) - anonymous [нерегистровани]

jna!!!

Bilo ih je u JNA 80 -tih ( 81 -ve )
Cuvao sam ih u Tenji

(субота, 05. окт 2019, 14:31) - anonymousXS [нерегистровани]

Samohvala nije dobra

Topla voda je već odavno izmišljena

(субота, 05. окт 2019, 14:09) - anonymous [нерегистровани]

Naslov

Sve je uredu i fino samo nisam vidio nijednig mladog vojnika sve su srednjih godina.Najteze ratove je iznjela mladost i omladina