Ибарска магистрала црна рупа, безбеднији "Милош Велики"

Сваког викенда догоди се двадесетак несрећа у којима настрада од пет до осам особа. Не помажу ни појачане контроле саобраћаја, ни апели, ни савети стручњака. Најбољи пример је Ибарска магистрала, где је за викенд поново било удеса са трагичним последицама. На ауто-путу "Милош Велики", откако је отворен, није било ниједног удеса са трагичним последицама.

Многи возачи да би стигли до Чачка док се не отвори цео Коридор 11 од Сурчина користе Ибарску магистралу јер сматрају да је сада мање оптерећена него раније. Стручњаци кажу да се баш таква увереност, која са собом носи и опуштенији приступ вожњи, често плати животом. 

Не постоји саобраћајница која није опасна, а Ибарска магистрала је посебно ризична. 

Саобраћајни аналитичар Милан Божовић каже да је Ибарска магистрала препозната као црна тачка, као црна деоница.

"У једном тренутку нисте могли да одвојите једну црну тачку од друге на Ибарској магистрали", каже Божовић.

Статистика новоотвореног пута "Милош Велики" је потпуно другачија. На истом правцу промет је повећан, али без незгода.

Зорана Михајловић, министарка инфраструктуре и саобраћаја, каже да, од када је почела да се наплаћује путарина, од 1. септембра, "Милошем Великим" прошло је готово 300.000 возила и то без и једне једине саобраћајне несреће.

"И заиста ауто-путеви поред тога што повећавају ефикасност, брзину повезивања, повећавају конкурентност привреде, оно због чега су једнако важни то је безбедност саобраћаја", истакла је Михајловићева.

Унапређивање путне мреже једна је од најбитнијих функција сваке развијеније државе. Шведска је преполовила број погинулих у тренутку када је успела да најбитније градове у земљи повеже ауто-путем.

Код нас је таква мрежа у изградњи, а за сада су резултати видљиви на путном правцу према Чачку, кажу аналитичари.

број коментара 16 Пошаљи коментар
(понедељак, 23. сеп 2019, 19:00) - anonymous [нерегистровани]

Nema veze sa politikom

I kad se otvori put od Surčina , građanima iz južnog dela Beograda je lakše i brže ibarskom do Lajkovca Ljiga nego do Obrenovca ili Surčina

(понедељак, 23. сеп 2019, 16:52) - anonymous [нерегистровани]

Pricaju svasta

@A rekoše da Miloš veliki nije uopšte dobar autoput...

Pa da, pricaju ljudi gluposti. Ali napredak je ocigledan i postavlja se pitanje kome to smeta i zasto!!?? Ali to ne menja situaciju da su putevi, pruge i fabrike izgradjeni i da se i dalje radi i gradi. Samo napred, sve pohvale za rad i trud. Mozda ima i propusta i gresaka, ali ce se popraviti. Ne interesuje me koja stranka gradi i radi za dobrobit Srbije, interesuju me gotovi auto-putevi, pruge i mostovi...

(понедељак, 23. сеп 2019, 15:04) - DrMr [нерегистровани]

Naravno

Auto-put je najsigurniji, ako se vozi po saobracajnim propisima, ali ne mogu svuda biti auto-putevi,moraju i magistralni postojati, pamet u glavu i bice i oni sigurniji, bice manje samoubica i ubica u saobracaju.

(понедељак, 23. сеп 2019, 14:40) - anonymous [нерегистровани]

Ма шта рече

Па да ли мислиш ваљда да ти се ништа не може десити када возиш полако. Ибарска магистрала је опасна за саобраћај. Пази да ти ручак не преседне.

(понедељак, 23. сеп 2019, 14:20) - anonymous [нерегистровани]

resenje

Mi8los Velikan da bude dzabe a naplata putarine za Ibarsku magistralu, eto, to je resenje

(понедељак, 23. сеп 2019, 14:19) - anonymous [нерегистровани]

ручак

Шта ручаш? Паштету?

(понедељак, 23. сеп 2019, 14:02) - anonymous [нерегистровани]

autoput

A rekoše da Miloš veliki nije uopšte dobar autoput

(понедељак, 23. сеп 2019, 13:54) - Раша [нерегистровани]

Само да питам

Како то да се забрани камионима Ибарска магистрала? Колико ми је познато то је магистрални правац и ако се то уради онда је следеће да забране и аутомобилима. Мислите о томе!

ПС Имате исту причу и у Војводини где камиони иду старим путем...

(понедељак, 23. сеп 2019, 13:49) - anonymous [нерегистровани]

BG rablice van Beograda su opasnost na putu

Bahatost im je u navici. Pre polaska na put van Beograda trebaju prvo da popiju nešto za umirenje. Ne ubrzava auto isto u 1. 2. 3. i u 4. 5. 6. Dužina puta za preticanje i snaga automobila... redovno uleću u "makazice", pretiču kolonu vozila, a pokazivač pravca ne uključuju. Možda je skup servis ručice pokazivača pravca ili je led svetlo "žmigavca" preskupo.

(понедељак, 23. сеп 2019, 13:43) - anonymous [нерегистровани]

Vozači prave probleme

Najviše oni sa BG tablicama na vozilima.