Како задржати возаче аутобуса у Београду

Ближи се почетак школске године, а то су дани кад и превозници доказују спремност за јесен и зиму. Иако је одлазак возача стални проблем, и ГСП и приватници тврде да је ситуација много боља него прошле године.

Превозници стално нуде посао, али тешко долазе до возача. Дођу, стекну искуство и многи одлазе. Знатно боља зарада, али и тешки услови рада утичу да возачи преломе у одлучивању.  

"Нема воде, тоалета, радно време зависи од линије и полазака, али у зимском реду вожње смена траје и по десет и по сати. Тамо за недељу дана не превезе путника колико овде за једну смену. Гужве сваког дана. Доста возача да има плату од 1.000 евра би отишло, али би доста и остало", испричао је један од возача приватног превозника.

Тешко је доћи до слободног дана.

Многи приватници су знатно подигли плате и исплаћују пуне доприносе и порезе, али има и оних који то не могу, па уплаћују на мању основицу.

Ипак, превозници тврде да је сада лакша ситуација него пре годину дана.

Зоран Антић, председник Самосталног синдиката ГСП-а наводи да је у последња три месеца 135 возача дошло у ГСП, а да је 48 напустило предузеће. То је, наводи, плус од 87 возача.

"Није једноставно решити проблем недостатка возача, али ми ћемо успети да кренемо по планираном реду вожње тог 1. септембра и након тога", рекао је Драго Тошић, директор конзорцијума "Арива Литас".

Јесте почетак школе доказ спремности, али за целу јесен и зиму.

И увек је било око ГСП-а полемика и препуцавања.

Желимо да то избегнемо, али и подсећамо да по некима, градском превознику фали чак 1.000 возача, до тврдње секретара за јавни превоз да овом предузећу од потребних 2.820 фали свега 63, уз могућност да се још 113 возача са "Ц" категоријом преквалификује за возача аутобуса.

Већи долазак од одласка последњих месеци у ГСП-у је резултат повећања плате. И опет је град спреман да то учини, кажу у највећем синдикату.

"На нама је да нађемо законска решења да се плата повећа. Неки договор је да пробамо да то урадимо до 1. новембра најкасније", навео је Антић.

Према речима Тошића тражило се да се спусти старосна граница возача који управља "Д" категоријом, али да до тога није још дошло, иако, како наводи, у "Арива Литас" то очекују.

У ГСП-у кажу да просечна зарада износи 65 хиљада динара. Има и мањих и већих, зависно од обрачуна.

Током јесени стићи ће свих 170 нових аутобуса које плаћа град, али нема браве за одлазак возача.

Одлазе хирурзи, професори, мајстори, зашто не би и возачи из сиромашних у богатију средину, из богате у још богатију. Зашто не би и возачи. А последица је да стратези развоја после много тешких година и одрицања зараду свих нас ставе у центар пажње и привређивања.

број коментара 6 Пошаљи коментар
(петак, 23. авг 2019, 09:21) - anonymous [нерегистровани]

Zašto ih zadržavati?

Ej bre, odlaze nam mladi, pametni i sposobni stručnjaci i inženjeri, odlaze nam vrhunski lekari, a vi kukate zbog vozača autobusa? Kome je bolje negde drugde, neka ide.Veliki broj vozača autobusa ionako ima veće plate od medicinskih sestara i lekara!Nego je fora da vlast i dalje kroz GSB izvlači ubedljivo najviše para, pa onda uvek traži neko novo opravdanje da tu povećava troškove i upumpavanje para iz budžeta. Ko neće da vozi autobus u Beogradu za 40000 dinara (a u stvari imaju i preko 60000!), neka ide.Ako nema dovoljno onih koji će da rade, neka i Srbija dovodi vozače iz siromašnijih zemalja.Sigurno među silnim migrantima ima vozača ili onih koji bi to rado postali za tu platu.Ili neka vlast konačno ukine korupciju, pa da para bude k'o blata za sve.Samo da se onda počne od boljih uslova za decu, za prosvetni sistem i lekare, a ne da počinjemo od vozača!Uostalom, umesto da stalno povećavate plate VOZAČIMA bolje ih dajte onima koji na posao idu pešice ili biciklom, pa nam vozači autobusa neće ni biti potrebni!A i zapitajte se odakle tim silnim vozačima pare za učenje nemačkog i sređivanje silne dokumentacije, da bi uopšte otišli.Sve je to finansirano nerealno visokim platama ovde, jer kursevi uopšte nisu jeftini.

(петак, 23. авг 2019, 09:08) - anonymous [нерегистровани]

стварно

Сви ти возачи што су дошли раде следеће две године код су у обавези а онда виа... бићемо ми поново у проблему веома брзо...

(четвртак, 22. авг 2019, 23:55) - anonymous [нерегистровани]

Neodlaze svi

Političari ostaju.

(четвртак, 22. авг 2019, 23:02) - anonymous [нерегистровани]

@Ako treba i to

I političari su završili o trošku države svakojake škole, još sveli narod na prosjački štap. Svi, pogotovo svi mladi treba da odu odavde, i ne treba da se vraćaju

(четвртак, 22. авг 2019, 22:50) - anonymous [нерегистровани]

Ако треба и то

Заврше школу о трошку државе, па би ред био да бар 5 година у својој држави и раде.Па кад стекну искуство нека иду.

(четвртак, 22. авг 2019, 21:31) - anonymous [нерегистровани]

Ma važi

Ovi što odlaze su stari šoferi sa velikim iskustvom,a ovi što dolaze su početnici koji rade dok ne ispeku zanat a ondah i oni pale preko grane.Tako da kvantitet gubi na kvalitetu.