Како задржати возаче аутобуса у Београду

Ближи се почетак школске године, а то су дани кад и превозници доказују спремност за јесен и зиму. Иако је одлазак возача стални проблем, и ГСП и приватници тврде да је ситуација много боља него прошле године.

Превозници стално нуде посао, али тешко долазе до возача. Дођу, стекну искуство и многи одлазе. Знатно боља зарада, али и тешки услови рада утичу да возачи преломе у одлучивању.  

"Нема воде, тоалета, радно време зависи од линије и полазака, али у зимском реду вожње смена траје и по десет и по сати. Тамо за недељу дана не превезе путника колико овде за једну смену. Гужве сваког дана. Доста возача да има плату од 1.000 евра би отишло, али би доста и остало", испричао је један од возача приватног превозника.

Тешко је доћи до слободног дана.

Многи приватници су знатно подигли плате и исплаћују пуне доприносе и порезе, али има и оних који то не могу, па уплаћују на мању основицу.

Ипак, превозници тврде да је сада лакша ситуација него пре годину дана.

Зоран Антић, председник Самосталног синдиката ГСП-а наводи да је у последња три месеца 135 возача дошло у ГСП, а да је 48 напустило предузеће. То је, наводи, плус од 87 возача.

"Није једноставно решити проблем недостатка возача, али ми ћемо успети да кренемо по планираном реду вожње тог 1. септембра и након тога", рекао је Драго Тошић, директор конзорцијума "Арива Литас".

Јесте почетак школе доказ спремности, али за целу јесен и зиму.

И увек је било око ГСП-а полемика и препуцавања.

Желимо да то избегнемо, али и подсећамо да по некима, градском превознику фали чак 1.000 возача, до тврдње секретара за јавни превоз да овом предузећу од потребних 2.820 фали свега 63, уз могућност да се још 113 возача са "Ц" категоријом преквалификује за возача аутобуса.

Већи долазак од одласка последњих месеци у ГСП-у је резултат повећања плате. И опет је град спреман да то учини, кажу у највећем синдикату.

"На нама је да нађемо законска решења да се плата повећа. Неки договор је да пробамо да то урадимо до 1. новембра најкасније", навео је Антић.

Према речима Тошића тражило се да се спусти старосна граница возача који управља "Д" категоријом, али да до тога није још дошло, иако, како наводи, у "Арива Литас" то очекују.

У ГСП-у кажу да просечна зарада износи 65 хиљада динара. Има и мањих и већих, зависно од обрачуна.

Током јесени стићи ће свих 170 нових аутобуса које плаћа град, али нема браве за одлазак возача.

Одлазе хирурзи, професори, мајстори, зашто не би и возачи из сиромашних у богатију средину, из богате у још богатију. Зашто не би и возачи. А последица је да стратези развоја после много тешких година и одрицања зараду свих нас ставе у центар пажње и привређивања.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво