Правила постоје с разлогом, не играјте се животима

Од 1. јуна у саобраћају је на путевима Србије погинуло скоро 100 људи, неколико деце, а међу њима и једна беба. До јуна смо имали одличну статистику, а онда је тај месец са 55 погинулих покварио те податке. Чак 70 одсто страдало је јер нису имали сигурносни појас. Управо због овога, полиција ће до краја лета на свим путевима строже контролисати возаче, везивање појасева и брзину.

Директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић истиче да је та агенција од прошле године чланица међународне групе која се бави испитивањем ставова грађана о безбедном понашању у саобраћају.

Додала је да се на узорку од 305.000 људи код нас подаци поклапају са статистиком која се дешава на улицама.

"Највећи број наших грађана негодује ако мора да веже појас, негодује ако дете мора правилно да превози поготову када су краће релације у питању, негодују за прекорачење брзине поготову на отвореним деоницама између насеља", рекла је Милошевићева.

Указала је да су то показатељи у ком правцу треба даље да раде у смислу превенције, али и репресије.

Навела је да су сви рекли да нулта толеранција треба да буде на вожњу у алкохолисаном стању.

"Са друге стране мени није јасно како је једној мајци или оцу, баки или деки прихватљиво да своје најмилије, децу, превозе небезбедно", поручила је Милошевићева.

Навела је да су истраживања показала да само 52 одсто родитеља вози децу на законом прописан начин.

"Ту је проблем био двоструки, прво родитељи су се опирали, друго нису користили дечје заштитне системе. Сада се повећава та употреба погрешно постављених дечјих седишта", рекла је Милошевићева.

Истакла је да свако ко има дилему на сајту Агенције за безбедност саобраћаја може да погледа видео који објашњава како се поставља која категорија седишта.

"Цело једно село нестало у саобраћајним несрећама"

Новинар РТС-а Драган Милутиновић, који прати област саобраћаја, каже да је цело једно село нестало у саобраћајним несрећама и да је то страшан податак.

"Највећи је проблем што су ти људи гинули већином из баналних ствари, на пример везивање појасева. Узећемо пример једног деде који је возио два унука и није их везао, они су од силине ударца излетели из аутомобила, били повређени, погинули, То је банална ствар да ваше дете замолите да на задњем седишту завеже појас", рекао је Милутиновић.

Полиција чини оно што може – чак 120.000 прекршајних налога написано је од почетка године само за невезивање појаса, али Милутиновић истиче да сама репресија по себи не може да дâ неки резултат и да су то показале бројне студије у свету о безбедности саобраћаја.

"Наши грађани прихватају да те казне од око 5.000 динара једанпут или тромесечно те казне, али једноставно не желе да промене ту навику", рекао је Милутиновић.

Додаје да се људи у летњим месецима додатно опусте.

"Седају у аутомобил иду до мора, нити га технички испитају, нити виде да ли је сигуран, нити да ли су сигурне кочнице, крену на тај ауто-пут, мисле да тај ауто-пут решава све проблеме у саобраћају, а он је јако компликован за вожњу нарочито по питању држања растојања, престројавања, гледања ко је иза тебе", објаснио је Милутиновић.

Нагласио је да се управо највећи број удеса десио на ауто-путу, то су тзв. мини-ланчани судари код возила која се крећу у истом смеру.

"Морате да будете свесни да када улазите у саобраћај, нарочито наш, улазите у рат, једноставно не видите ко вам је напријатељ и одакле може нешто да вас стрефи", рекао је Милутиновић.

И висока температура спада у неповољне услове за вожњу 

Милошевићева је објаснила да стално расте број возила на нашим путевима – што наших грађана, што оних који су у транзиту кроз Србију.

Навела је да је летња сезона специфична. "Људи, када се каже 'лоше временске прилике' увек мисле на снег, кишу и лед, међутим, и висока температура спада у неповољне услове за вожњу", додала је Милошевићeва.

Поред тога, како каже, велики је број младих возача који учествују у саобраћају и креће са друштвом на море, а велики је број моторизованих двоточкаша.

Такође, умор је тај који често доводи до несрећа. "Људи мислећи да могу још километар, два, пет да довезу своју породицу, а заправо доживе тада саобраћајну незгоду", рекла је Милошевић.

Милутиновић указује да имамо мали број саобраћајних полицијаца, око 3.000, као и да они контролишу 2,5 милиона возача.

"Нама треба озбиљна обнова тог сектора, материјално улагање у то, онда неке палијативне мере, као у Хрватској и Италији. Направили су макете аутомобила као права полиција која вири из траве и која има и ротацију која је права и сваких 10-15 километара дневно уз ауто-пут они то селе", објаснио је Милутиновић.

Поред тога, сматра да треба наћи средства за патролна кола која би ишла свим коридорима са упаљеним ротацијама.

"Не мора да кажњава уопште, ја гарантујем да ће се одмах за десет одсто смањити број погинулих", додао је Милутиновић.

Истакао је да Јапанци имају изреку која каже да што више крви на екрану то мање на улицама.

"Они су све своје кампање које су о безбедности саобраћаја заснивали тако што су пуштали трагичне догађаје, трагичне приче о томе како је неко погинуо и то је утицало на психу људи", закључио је Милутиновић.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи