Возити 50 километара на сат на овом путу није безбедно

Oбилазница од Панчевачког пута до Пупиновог моста однела је више живота. Има три траке, а дозвољена брзина је свега 50 километара на сат. Да пут није безбедан слажу се возачи и поједини стручњаци. Ових дана почело је постављање заштитне ограде, а замениће се сигнализација и опљачкане трафо-станице што ће врло брзо омогућити вожњу од бар 80 километара на сат.

Узрок бројних несрећа су мала брзина, опустошене трафо-станице, одсуство заштитне ограде између супротних трака.

Изостао је савремени концепт пројектовања који се своди на "самообјашњавајуће путеве". "То значи да пут са свим својим елементима и без знака ограничења треба да указује које су прихватљиве брзине на том путу. Овај пут је дијаметрална супротност тог концепта", наводи професор Саобраћајног факултета Крсто Липовац.

Он те недостатке пребацује саобраћајним стручњацима који, тврди, нису сагледали све карактеристике пута у односу на брзину – број трака, њихову ширину и ширину коловоза који провоцирају возаче на много веће брзине.

Само због уског разделног појаса и непостојања ограде, стручњаци су ограничили брзину на 50 километара на час.

"Ово је један од сјајних примера који показује да само ограничење није никаква мера безбедности саобраћаја. Она је последња мера која се користи и мора да буде у складу са карактеристикама пута на том месту", истакао је Липовац. 

Ипак, вози се знатно брже. Због 92 километара на сат возача је казнила саобраћајна патрола на коју је наишла екипа РТС-а. Ноћу се ту вози брже од 200 километара на сат.

Преостало је или да се прошири разделно острво, што је сада много скупо, или да се постави заштитна ограда између супротних трака. Тада би могло да се вози бар брзином 80 километара на сат.

"Ако овај пут, чак и са оваквим карактеристикама, упоредимо са Ибарском магистралом, где је само разделна линија, нема ни појас, а дозвољено је 80 километара на сат – нема возача који то разуме", каже Липовац.

На сву срећу поставља се заштитна ограда, после чега ће се обновити сигнализација. Најављено је да ће се до јесени обновити трафо-станице. Из Електродистрибуције и "Путева Србије" РТС-у су одговорили да ће све то бити у надлежности града и градских предузећа.

Да ли ће моћи да се вози и 100 километара на сат – могуће је и то, тврди Липовац, а с тим се слажу и у Комитету за безбедност саобраћаја. Услов је да се постави ограда која би животиње удаљила од пута, каже Дамир Окановић из овог Комитета.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи