Две врсте возача који крећу на пут

Неко путује ноћу, неко је боље концентрисан дању, а доста је оних који верују да је рано јутро најбоље за полазак на пут. Бобан Милинковић из МУП-а каже да постоје две врсте возача, али да у оба случаја, ако се не праве паузе, може доћи до саобраћајне несреће услед пада концентрације.

Одабрати време поласка и како се понашати када се жива на термометру ближи 40. подељку важни су фактори безбедног путовања.

Заменик начелника Управе саобраћајне полиције МУП-а Србије Бобан Милинковић објашњава да се лети усложњавају услови јер су на путу пољопривредна возила, бицикли, мотоцикли, теретњаци, туристички аутобуси, путнички аутомобили.

Због тога и због годишњих одмора долази до појачаног саобраћаја.

Милинковић указује да, притом, високе температуре негативно утичу на безбедност, као и бројне манифестације на којима је већа конзумација алкохола. Због свега тога се највећи број несрећа са смртним исходом догоди у летњим месецима.

Високе температуре утичу и на концентрацију и нервозу возача, али и до тешких последица по мотоциклисте који одлучују да не носе кациге због врућине.

Бобан Милинковић наводи да се Саобраћајна полиција труди да већим присуством покуша да спречи незгоде са најтежим последицама, пре свега на транзитним путевима. Ове године је појачана контрола везивања појасева на свим седиштима.

У јулу и августу се, каже, догоди по око 3.000 саобраћајних незгода, а последице зависе управо од коришћења пасивне заштите, пре свега појасева.

Не возите уморни 

у сарадњи са Агенцијом за безбедност саобраћаја полиција убеђује возаче да не возе ако су уморни. Саветује им се да чешће одмарају, праве паузе, јер концентрација брзо пада.

Милинковић каже да постоје две врсте возача: Они који одлуче да возе ноћу, где у јутарњим сатима због умора долази до пада концентрације, и они који крећу на пут преко дана и из неког разлога журе и не праве паузе. И њима после четири или пет сати на високим температурама падне концентрација и долази до несреће.

Статистика са наших ауто-путева показује да преко 40 одсто путника страда између 1.00 и 8.00. "Ноћна вожња је знатно напорнија од дневне, поготово на ауто-путу где се развијају велике брзине и препреке, животињу или предмет, нећете уочити на време и по правилу долази до незгоде", навео је Милинковић.

Највећи проблем су возачи који на северу земље улазе у Србију.

"Уморни возачи са севера су опасност за остале учеснике, уморнији су од наших јер су превалили више километара, чак статистика каже да су 40 посто погинулих и 60 одсто повређених странци", рекао је Милинковић.

Заменик начелника Управе саобраћајне полиције МУП-а Србије апеловао је на путнике да користе појасеве, сигурносна седиша и поштују ограничења брзине.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(уторак, 09. јул 2019, 10:21) - Ulmer [нерегистровани]

Auto

U Nemackoj na kutijama od cigareta,pakovanjima duvana stoji natpis;"Pusenje je smrtno" ipak se i dalje pusi.Ako bi na autu bio natpis;"Voznja autom je smrtna" i dalje bi se vozili autom.Zato cuvaj sebe,Bog ce cuvati tebe i druge.Kad sednete u vozilo za volan,startujete motor i pokrenete vozilo,postajete potecijalni samoubica i ubica.Pamet u glavu,misli kao kad vozis.

(уторак, 09. јул 2019, 09:45) - anonymous [нерегистровани]

Bezbednost

Da ijedna država sveta zaista želi bezbednost u saorbaćaju odavno bi alko-test bio obavezna oprema u samim automobilima i ako se detektuje alkohol ne bi bilo moguće pokrenuti motor. Osim toga, postojali bi i detektori alkoholnih isparenja, kao što postoje detektori dima, pa ne bi bilo moguće da u vozilu bilo ko bude alkoholisan, a oni koji piju bili bi tretirani kao društveni ološ. Ali, problem je što su i zakonodavci i birači u najvećem broju alkoholičari, a vrana vrani oči ne vadi. Ko šiša mrtve.

(понедељак, 08. јул 2019, 08:24) - Dejan M [нерегистровани]

Bezbednost

Preći sa pasivne na aktivnu...bezbednost.