Београдски метро – две линије, више од 40 станица, тунел испод Саве

За прве две линије београдског метроа нема више дилеме – оне ће ићи од Железника до Миријева и од Миријева до Земуна. Линије ће се укрштати на Савском тргу. Градња ће почети у Железнику а изнад земље ићи ће само два и по километра. В. д. Директора предузећа "Београдски воз и метро" Станко Кантoр рекао је за РТС да је планирано да градња почне крајем 2020. године.

Станко Кантор је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, навео да на потезу од Бановог брда до Мостарске петље има убедљиво највећи број путовања у градском превозу – скоро 10.000 у вршном сату. Примера ради, тај број је на Бранковом мосту и у Булевару Деспота Стефана око 5.000.

Такође, истиче да су највеће примедбе грађана на јавни превоз управо на тој деоници.

Кантор истиче да се на тој линији гради "Београд на води" као појединачно највећи генератор будућих путовања у граду.

Урађена је и Студија бројања путника у јавном превозу у Београду, Студија линија превоза на целој територији града и Транспортни модел града Београда. Све то послужило је за улазне податке за израду плана којим су дефинисане линије београдског метроа и БГ воза.

Прва деоница биће дугачка 22 километра и имаће 23 станице а друга ће бити дугачка 19 километара и имаће 20 станица.

Кантор наводи да је Макиш најповољнија локација за изградњу деопа јер је ту најјефтинији простор који је технички опремљен и да ће почетна станица метроа бити на месту где се зауставља шест аутобуса који долазе из Обреновца, Сремчице, Железника, који завршавају пут на Савском тргу. 

Истиче да се први радови очекују крајем 2020. године ако не искрсну неке непредвиђене ситуације и да ће до тада бити спроведене припремне активности.

Станко Кантор је рекао да су студије и анализе дефинисале такве правце и линије у овој фази и да оне још увек неће пролазити кроз Прокоп, што није искључено у следећим фазама.

Подсећа да је Прокоп повезан железницом са БГ возом а да ће линије БГ воза бити повезане са линијама метроа.

Када је реч о другој линији, од Миријева до Земуна, она ће са првом да се укрша на Савском тргу.

Предвиђена је градња тунела испод Саве такозваном машином "кртицом". Кантор наводи да то није нешто што је драматично немогуће и да је некад много већи проблем проћи испод неких грађевина него испод Саве.

Физички је могуће да градња друге линије почне кад и прва али то зависи од финансија. Кантор каже да ће на Савском тргу одмах да се граде обе станице али да ће за другу линију станица бити урађена у бетону. 

Говорећи о наплати вожње метроом, Кантор је рекао да ће она бити у систему ГСП-а и да је то уобичајена ствар у Европи.

Наводи да се у Београду 50 одсто свих путовања оствари јавним градским превозом, што је високо.

"Циљ нам је да задржимо путнике", навео је Кантор.

Генералним пројектом је за градњу прве фазе дефинисано четири и по године а Кантор је рекао да, ако се са градњом почне 2020. године, онда би 2025. било могуће возити се метроом.

Указао је да постоји споразум о разумевању са Француском за учествовање у градњи метроа и да постоји међународни уговор са кинеском страном.

"Наш циљ је да скупимо на једном месту све најбоље што може да буде", истакао је Кантор.

Када је реч о финансијама, генералним пројектом је дефинисано да ће обе линије коштати 4,4 милијарде евра а Кантор истиче да би ту цифру требало узети са доста резерве. Прва фаза прве линије коштаће милијарду и 860 милиона евра.

број коментара 22 Пошаљи коментар
(среда, 12. јун 2019, 21:35) - anonymous [нерегистровани]

Tramvaj pod zemlje

Takav je metro upravo u Budimpesti. Mnogo stanica i udaljena naselja nisu povezani. Ima ga tamo gde i nema potrebe, vec postoji tramvaj.

(среда, 12. јун 2019, 21:02) - Igor [нерегистровани]

Pojacavaju se vec dobre veze

Nema bolje povezanosti GSPom nego Banovog brda sa centrom a sada ce tome doprineti i metro. A nasuprot tome nema ni jedne linije GSPa od Kanarevog brda do centra/Trga oslobodjenja/Terazija. Pored toga zivim na K. brdu a radim u Zemunu i u proseku mi treba sat ipo da stignem uz 1 ili 2 presedanja jer ni tu nema direktne linije. Idealno metro bi mogao povezati te delove Beograda.

(среда, 12. јун 2019, 18:42) - anonymous [нерегистровани]

zika

u budimpesti je uradjeno vrh
tako nesto ovde nece uspeti jer se mnogo ugradjuju ti koji su na funkcijama

(среда, 12. јун 2019, 18:30) - anonymous [нерегистровани]

Metro

Nisam iz Beograda ali očigledno je da je Beogradu metro potreban! Konsultujte najbolje stručnjake i počnite sa izgradnjom što pre ali da bude valjano napravljen.

(среда, 12. јун 2019, 18:20) - anonymous [нерегистровани]

kilometar

Podrzavam gradnju metroa, ali ako stanice budu na manje od 800 metara, to je cist promasaj - i finansijski i po pitanju brzine stizanja na cilj.
Kakva Palata pravde pa Savski trg, tu nema vise od 200 metara.
Isto i Sajam, pa Mostar.
Na 800 metara i vise treba da bude razmak izmedju stanica.
I ne treba mnogo mudrovati i izmisljati, nego pogledati kako je u Budimpesti i slicnim gradovima.

(среда, 12. јун 2019, 17:23) - anonymous [нерегистровани]

Skandal

Nije i nikad neće biti centar beograda Savski trg (trg, ha, ha...).
Trg republike, Terazije... to je centar Beograda. Ovaj metro ih zaobilazi kao i Vukov spomenik.

(среда, 12. јун 2019, 16:38) - anonymous [нерегистровани]

Није да сам гунђало, али између станице ''Општина НБг'' и ''Меркатора'' има 200-300 метара...

...да није мало преблизу? Такође, неко рече да би метро требало да иде до аеродрома - мислим да би то требало да буде апсолутни приоритет!

(среда, 12. јун 2019, 15:59) - anonymous [нерегистровани]

Ne repu

Tužno! Ljudi se spremaju za izlet na Mars, a mi u 21. veku razglabamo o metrou....Da li iko uopšte veruje u obećanja?

(среда, 12. јун 2019, 15:32) - Bob Rok [нерегистровани]

I dalje smo ostali zadnja rupa na svirali!

Kao i uvek do sada, potez od centra grada prema Avali i taj deo Beograda je zaobidjen! Lakše nam je stići do Jagodine nego do centra Beograda!

(среда, 12. јун 2019, 15:18) - anonymous [нерегистровани]

Linija-1

Rekao bih da je prevelika razlika u visini izmedju stanica Savski trg i Trg Republike, a tu nema vise od 400 metara udaljenosti.
Ocigledno ce na Trgu republike morati mnogo duboko da se ide pod zemlju, jer metro ne trpi vece uzbrdice i nizbrdice od 2%.