Београдски метро – две линије, више од 40 станица, тунел испод Саве

За прве две линије београдског метроа нема више дилеме – оне ће ићи од Железника до Миријева и од Миријева до Земуна. Линије ће се укрштати на Савском тргу. Градња ће почети у Железнику а изнад земље ићи ће само два и по километра. В. д. Директора предузећа "Београдски воз и метро" Станко Кантар рекао је за РТС да је планирано да градња почне крајем 2020. године.

Станко Кантар је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, навео да на потезу од Бановог брда до Мостарске петље има убедљиво највећи број путовања у градском превозу – скоро 10.000 у вршном сату. Примера ради, тај број је на Бранковом мосту и у Булевару Деспота Стефана око 5.000.

Такође, истиче да су највеће примедбе грађана на јавни превоз управо на тој деоници.

Кантар истиче да се на тој линији гради "Београд на води" као појединачно највећи генератор будућих путовања у граду.

Урађена је и Студија бројања путника у јавном превозу у Београду, Студија линија превоза на целој територији града и Транспортни модел града Београда. Све то послужило је за улазне податке за израду плана којим су дефинисане линије београдског метроа и БГ воза.

Прва деоница биће дугачка 22 километра и имаће 23 станице а друга ће бити дугачка 19 километара и имаће 20 станица.

Кантар наводи да је Макиш најповољнија локација за изградњу деопа јер је ту најјефтинији простор који је технички опремљен и да ће почетна станица метроа бити на месту где се зауставља шест аутобуса који долазе из Обреновца, Сремчице, Железника, који завршавају пут на Савском тргу. 

Истиче да се први радови очекују крајем 2020. године ако не искрсну неке непредвиђене ситуације и да ће до тада бити спроведене припремне активности.

Станко Кантар је рекао да су студије и анализе дефинисале такве правце и линије у овој фази и да оне још увек неће пролазити кроз Прокоп, што није искључено у следећим фазама.

Подсећа да је Прокоп повезан железницом са БГ возом а да ће линије БГ воза бити повезане са линијама метроа.

Када је реч о другој линији, од Миријева до Земуна, она ће са првом да се укрша на Савском тргу.

Предвиђена је градња тунела испод Саве такозваном машином "кртицом". Кантор наводи да то није нешто што је драматично немогуће и да је некад много већи проблем проћи испод неких грађевина него испод Саве.

Физички је могуће да градња друге линије почне кад и прва али то зависи од финансија. Кантар каже да ће на Савском тргу одмах да се граде обе станице али да ће за другу линију станица бити урађена у бетону. 

Говорећи о наплати вожње метроом, Кантар је рекао да ће она бити у систему ГСП-а и да је то уобичајена ствар у Европи.

Наводи да се у Београду 50 одсто свих путовања оствари јавним градским превозом, што је високо.

"Циљ нам је да задржимо путнике", навео је Кантар.

Генералним пројектом је за градњу прве фазе дефинисано четири и по године а Кантор је рекао да, ако се са градњом почне 2020. године, онда би 2025. било могуће возити се метроом.

Указао је да постоји споразум о разумевању са Француском за учествовање у градњи метроа и да постоји међународни уговор са кинеском страном.

"Наш циљ је да скупимо на једном месту све најбоље што може да буде", истакао је Кантар.

Када је реч о финансијама, генералним пројектом је дефинисано да ће обе линије коштати 4,4 милијарде евра а Кантар истиче да би ту цифру требало узети са доста резерве. Прва фаза прве линије коштаће милијарду и 860 милиона евра.

Број коментара 19

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво