Kоридори Србије: Косине се непрекидно надзиру

Пре двадесетак дана за саобраћај је отворена деоница Коридора 10 кроз Грделичку клисуру. Уследили су селфији у тунелима, а пре неколико дана и опомене на друштвеним мрежама надлежнима на косину која је правила проблеме током градње. Директор Сектора за изградњу у "Коридорима Србије" Александар Сенић каже за РТС да фотографија која се појавила на Твитеру не указује на било какву опасност по саобраћај и да се на комплетној деоници обавља стални мониторинг.

Сенић је гостујући у Јутарњем програму РТС-а рекао да је реч о косини два и галерији која штити пут од обрушавања земље. 

Како напомиње, у Грделичкој клисури се свкодневно налази барем 50 до 70 инжењера и чалнова експерстске групе Светске банке који се баве пројектним решењима, тј . надзиру извођење радова на конструкцијама које ће трајно стабилизовати косине два, три, четири, пет и шест.

Додаје да ће косина два у у наредних неколико месеци у потпуности бити санирана.

"Интезивно се ради и саобраћај се у потпуности безбедно одвија. Ни у овом тренутку, ни касније неће постојати никаква опасност", наглашава Сенић.

"Уговор са извођачима налаже да ћемо најмање годину, али према тренутним околностима и две, врштити константни моноторинг косина заједно са извођачем".

Сенић најављује да ће се у склопу момниторинг центра бити постављени инструменти који ће контролисаати да ли је дошло до померања.

"Што се тиче кише, на Твитеру се појавила и фотографија која се тиче дренова, где се кроз њих брдо 'цеди', како би се притисак који вода врши на потпорну конструкцију, смањио. Када вода излази кроз те дренове, значи да смо обавили добар посао", додаје Сенић.

Указује да је у деоници ауто-пута у Грделичкој клисури "ухваћено" преко 50 извора и да та вода мора негде да се каналише.

"Експропријација на деоници Појате–Крушевац при крају"

Говорећи о Моравском коридору, Сенић каже да очекује да ће се на првој деоници Појате –Крушевац у дужини од 27,8 километара компелетна експоропријација земљишта бити готова до краја месеца. "Остала су још неке парцеле, 72 одсто посла је завршено. Ресорно министарство тренутно исплаћује грађанима надокнаде за њихове парцеле, каже Сенић.

После се креће у експропријацију земљишта на деоници од Крушевца до Адрана, а тендер и почетак радова Сенић очекује у најскоријем року.

Сенић се захвалио грађанима који су послушали апеле да престану са фотографисањем у тунелима на Грделичкој клисури.

"После привих апела кад су се у тунелима укључивали аларми, возачи су то престали да раде и сад се саобраћај одвија нормално", рекао је Сенић.

број коментара 11 Пошаљи коментар
(понедељак, 10. јун 2019, 11:42) - Dejan [нерегистровани]

Kosina 2

Ja ne verujem.

(недеља, 09. јун 2019, 22:41) - anonymous [нерегистровани]

A zasto

A zašto vodiš dete na lekarske kontrole ako je rodjen normalno i zdravo.

(недеља, 09. јун 2019, 21:48) - anonymous [нерегистровани]

Niš online

Kao kolega g.dina Senica (u profesionalnom smislu, ne znam ga lično) mogu misliti koliko mu je ponižavajuće to što pred auditorijumom mora objašnjavati da , po defaultu, kroz drenažni otvor i inače, a ne samo u Grdelici, curi voda iz drenaže. I to samo zato jer je tu neko protutnjao kolima i video to pa mu bilo čudno.
Zaista omalovažavanje nimalo jednostavne profesije.

(недеља, 09. јун 2019, 21:10) - anonymous [нерегистровани]

Nije ovde pitanje odbrane rezima

Nego je pitanje da li je uradjeno kako treba i dati odgovre na pitanja koja ovde ljudi opravdano postavise.

(недеља, 09. јун 2019, 20:37) - anonymous [нерегистровани]

Tunel II

I "Manajle" isto.
Ograničenje 40 i jedna traka zatvorena.
Nema mreže mobilne telefonije.

(недеља, 09. јун 2019, 19:29) - ,," [нерегистровани]

Очигледно

На 5:31 до 5:38 се види да је само питање када, а не, да ли ће се брдо обрушити.
Не мора се ништа затварати, али, тих око два километра пута, се морају направити на мосту лево од постојећег.
Супо јесте, али је трајније и јефтиније него ова неизвесност.
Тренутни потпорни зид прво има косину упоредо са косином брда, што делује безбедније, али се онда потпорни зид противи брду и нема никакве сумње да ће за коју годину пући.

Док тај зид не попусти, правити мост поред постојећег пута и онда оставити тај постојећи пут као простор за обрушавање брда.
Јасно ми је да су људи хтели да коначно заврше све то, и свака им част, хвала Богу, већина пута делује савремено и безбедно, али једино дугорочно решење преко тог дела пута јесте мост.
Све до земљотреса, али ништа није вечито.

(недеља, 09. јун 2019, 18:40) - anonymous [нерегистровани]

Zorana

Ovaj je naucio tekst
Pa raste kao kvasac, misleci da je pametan kao tih 50 inzenjera
Sto se tice auto puta, mogu da kazem da je los! I zao mi je sto nismo uradili valjano kad smo vec radili!

(недеља, 09. јун 2019, 18:29) - anonymous [нерегистровани]

Ja verujem ovim ljudima

Nema prostora za paniku.

(недеља, 09. јун 2019, 18:25) - anonymous [нерегистровани]

Kvalitet

Ako je uradjeno kako treba I potrosene stotine miliona eura zbog cega placamo monitoring? Zbog cega placamo tolike inzenjere? Zbog cega se vrsi stabilizacija potpornih zidova? Sta se desava???? Ko je god uslikao I stavio nam do znanja da se zidovi urusavaju bio je u pravu. Vazno je samo sa je slika predsednika stavljena na autoput a o kvalitetu gradnje koga briga. Uzas.

(недеља, 09. јун 2019, 17:53) - Maja [нерегистровани]

A zašto se nadziru?

Ako su urađene kako treba.