Ред за полагање возачког испита дуг шест месеци

Неколико хиљада будућих возача у Србији чека и по шест месеци на полагање возачког испита за Б категорију.

Недовољан број испитивача са лиценцом МУП-а, како истичу у ауто-школама је главни разлог што кандидати месецима чекају на полагање возачког испита.

"У току дана максимално може седам кандидата да полаже практичан испит ако се ради о Б категорији, а уколико је Д или Ц категорија онда пет или шест кандидата. Законска обавеза за спровођење практичног испита за доделу термина су два термина у току месеца и због тога се кумулативно ствара велики број кандидата који чека на практични испит", објашњава председник Управног одбора Асоцијације ауто-школа Србије Милан Крстић. 

У току полагања практичног испита на полигону, у возилу на сувозачевом месту седи испитивач из ауто-школе који говори кандидату којом трасом да вози, записује листу бодова о грешкама и води рачуна о безбедности. На задњем седишту је испитивач са лиценцом МУП-а који води своју бодовну листу.

На завршни чин обуке кандидати ће морати да чекају на ред. 

"Кандидати су завршили практични део обуке и стекли услове за полагање практичног дела возачког испита чекају у просеку бар два месеца у Београду а у унутрашњости чекају и по неколико месеци. Када су у питању кандидати који крећу са обуком морају да прођу део теоретске обуке и теоретског испита, практичну обуку и онда опет чекање три месеца", наводи предавач и инструктор у ауто-школи Миленко Јездимировић. 

По Правилнику, за време полагања испита, кандидат има на располагању 10 минута на полигону и 25 минута вожње на путу. Оба испитивача морају дати позитивну оцену за положени испит. Од броја инструктора зависи и број часова за обуку кандидата. 

"То значи да школа која има пет инструктора у току месеца обучи око 35 кандидата а максимално добије могућност да испита 14. Под условом да сви из првог пута положе практични испит имаћемо проблем са 21 кандидатом који остају да чекају следећи месец и наредни термин", каже Крстић.

Чак четири Правилника одређују услове за обуку кандидата. Један се односи на полигон за вожњу.

"Ми смо имали проблем у октобру месецу, и не само ми, јер смо морали да нађемо власника или корисника који је укњижен као такав и да са њим потпишемо уговор о закупу простора, да га обележимо, да га обезбедимо и тек онда поднесемо захтев МУП-у за добијање дозволе", рекао је Јездимировић.

У Београду тренутно има 110 ауто-школа а укупно 24 лиценцирана испитивача МУП-а што је недовољан број. Још тежа ситуација је у Новом Саду, Зајечару и Сремској Митровици а намеће се и проблем шта ће се десити ако неки од испитивача оде у пензију, на који начин ће се пронаћи његова замена.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(субота, 01. јун 2019, 08:35) - Nikola [нерегистровани]

Zasto

Ovo je strasno. Drzava je masinerija za uzimanje para. A deca po 2 puta mora da placaju lekarski. A narod nista.

(субота, 01. јун 2019, 07:59) - Sun [нерегистровани]

Voznja

Čekam na polaganje praktičnog već 4 meseca zbog ogromne gužve u auto školama. Kako očekuju da kandidat položi kad 4 meseca prodje od poslednje vožnje do praktičnog ispita. Sto je najgore , ljudima istekne lekarsko i teorijski ispit pa sve ponovo plaćaju.

(субота, 01. јун 2019, 07:37) - anonymous [нерегистровани]

Haos

Ima li jos koja zemlja na svetu u kojoj je vozacki ispit dignut na nivo univerziteta...ili neceg veceg ?

(петак, 31. мај 2019, 20:11) - anonymous [нерегистровани]

Ako nesto nije funkcionalno, treba to menjati

Kod nas se uvek prica o nekim reformama, a retko se sta reformise.
Na zapadu se ne trude da obore buduceg vozaca sto vise puta i sto vise para da mu uzmu, nego se trude da ga nauce da vozi i da postuje saobracajne propise.
Kod nas je uvek sve malo ili malo vise komplikovano nego na zapadu.