За паркирање на шинама казна 25.000 динара

Возаче у Београду од понедељка очекују веће казне за кретање, заустављање и паркирање на пешачким прелазима, бициклистичким стазама, шинама и зеленим површинама. Да ли је то начин да се несавесни возачи дисциплинују, а проблем паркирања реши?

Пронаћи у главном граду слободно паркинг место често је права уметност па многи, ако им то не пође за руком, стану где стигну. То им највише замерају пешаци и истичу где им паркирање највише смета.

Такви возачки манири и до сада су били кажњиви. Сада знатно строже. За заустављање возила на шинама или пешачким прелазима казна - 25.000 динара, која ће важити и за жуту траку. За јавне зелене површине потребно је одвојити различите суме новца.

Помоћник начелника београдске Комуналне полиције Ранко Шекуларац објаснио је да се то зелене јавне површине које се налазе у зони пешачких објеката, јавних објеката, река, приобаља, језера, као и у зони дрвореда, односно у зони стамбених и пословних објеката. 

"Зелена површина у зони трга и пјацете је дефинитивно зелена површина која ће бити санкционисна износом од 25.000 динара, док ће зелена површина у неком интерблоковском простору или простору стамбених зграда бити санкционисана износом од 5.000 динара", рекао је Шекуларац.  

Казна за овако паркирано возило за физичка лица сада је 25.000 динара, а да је у питању аутомобил правног лица та казна била би 50.000 динара. Ако би аутомобил однео паук, трошкова би били и већи.

Од висине казне битнија је извесност да ће она заиста бити плаћена, сматра професор Саобраћајног факултета. Упућени тврде да је важно и да се комунални полицајци држе свог рејона и додају да је аутомобил на коловозу искључиво у надлежности Саобраћајне али не и Комуналне полиције.

"Ако ви имате малу извесност да ће казна бити плаћена ма колико она висока била, тешко да ће велики број корисника одустати од тадашњег начина понашања. Велики број возила која су непрописно паркирана су последица тог повећања броја возила, односно, вероватно је то и последица повећања броја становника у Београду за шта Београд претпостављам са овом инфраструктуром коју има није био баш потпуно спреман", каже Владимир Чуљковић, професор Саобраћајног факултета.

Паркирањем се мора управљати, сматрају стручњаци и истичу да је потребно проблем зауставити на нивоу на којем је сада, а онда приступити његовом решавању.

број коментара 11 Пошаљи коментар
(среда, 29. мај 2019, 10:47) - Микс [нерегистровани]

Да ли важи за све

До сада се таксистима, комби, пикап и осталим доставним возилима толерисало паркирање у сред раскрснице, на пешачком прелазу, бициклистичкој стази .... Разумем да људи морају да раде, али својим радом не смеју да угрожавају остале учеснике у саобраћају. Уверио се много пута да су им и комуналци и полицајци гледали кроз прсте. Да ли ће се и кад ће се то променити???

(недеља, 26. мај 2019, 16:06) - Milos [нерегистровани]

Zgrade nicu parkinga nigde

Ovo je super,ali sta neko ce da ide oko zgrade pa ako sam stao na travu da me zgazi.Kad sam ja kupio stan moja zgrada je bila jedina u ulici.4 god kasnije napravljene su jos 5 zgrada.Niko od investifora nije obezbedio prostor za parking samo su nazidali zgrade.Ako vec zidaju zgrade i prave stanove logicno bi bilo da za svaki stan ima bar jedno parking mesto

(недеља, 26. мај 2019, 10:51) - anonymous [нерегистровани]

pitanje

A nepropisno parkiranje na stajalistima GSP autobusa, kolika je kazna za to?

(недеља, 26. мај 2019, 09:54) - anonymous [нерегистровани]

drugi gradovi?

a u drugim gradovima?

(недеља, 26. мај 2019, 09:44) - anonymous [нерегистровани]

Чудо у Шаргану

Молим г. Шекуларца да нам нешто појасни, пошто видим да је полиглота. Ајд, знамо шта је "трг", а шта је то "пјацета"? Или смо толико "порасли" па смо и свој матерњи језик, српски, заборавили? Дакле, шта је то "пјацета"? Да се не би много мучили, и чекали са одговором Годоа, ево објашњења за ову италијанску реч - то је: "трг, пијаца, плац, тржница, слободан простор између улица". Тако да возачи пазите се где не смете да се паркирате - на тргу, пијаци, плацу, тржници, слободном простору између улица...

(недеља, 26. мај 2019, 09:27) - anonymous [нерегистровани]

Lepo

Sve je to lepo ali mora da se sprovodi, aktivno, ne da se ceka da gradjani prijavljuju.

(недеља, 26. мај 2019, 09:12) - anonymous [нерегистровани]

:) :)

Tako su uveli "ogromne"kazne za ne stajanje pred pesackim prelazom,pa merenje brzine voznje na auto-putu.....kod Srba to vazi 5.minuta i nema vise.Policajaca nikada nema kada treba,a samo volsebno se nekada pojave u pravom trenutku.Mrka kapa.

(недеља, 26. мај 2019, 09:02) - anonymous [нерегистровани]

Plate i kazne

Nesto mi govori da veliki crni dzipovi i crni luksuzni automobili i dalje nece biti kaznjavani. Ne zbog toga sto su crne boje...25 000 din je mnogima cela plata. Kako mislite da ce ti ljudi da plate takvu kaznu ? To je najbolji nacin da se narod jos brze iseli sa ovog prstora jer postaje nemoguce ziveti. Bas ga vlada pretera !

(недеља, 26. мај 2019, 08:55) - Aлександар [нерегистровани]

Размислити

Најбоље да казне буду милион еура и више. Државни службеници и саобраћајни мислиоци великих капацитета знања поручују да се тако не може, а шта се може и где се може паркирати то није битно и то не знају. Отимање је примарно.

(недеља, 26. мај 2019, 08:39) - anonymous [нерегистровани]

Nema smisla

Ove drasticne kazne nemaju smisla....

Napravite parking kuce po BG 5-6 spratnice sa pristupacnim cenama i problem resen....oni koji jos uvek stanu gde jesu onda kaznite

Pozdrav iz Nemacke