"Застава НТВ" – добра вест за Војску Србије

Министар одбране Александар Вулин присуствовао је промоцији и тест вожњи новог теренског возила "Застава НТВ" на теренском полигону Центра Националне возачке академије НАВАК.

Након што је имао прилику да се на полигону увери у перформансе возила "Застава НТВ", Александар Вулин је истакао да ће Министарство одбране учинити све да се Војска Србије опрема новим возилима, новим наоружањем и новим средствима.

"Војска Србије не сме да заостаје у технолошком смислу ни за једном другом армијом у нашем окружењу. Као што видите, ми се трудимо да на првом месту купујемо домаћу памет, домаће производе, купујемо оно што наша одбрамбена индустрија сама може да произведе", нагласио је Вулин.

Возило "Застава ТЕРВО", додао је министар одбране, заиста ће бити добра вест за Војску Србије, уколико покаже добре карактеристике.

"Ја се надам да ћемо већ до краја године моћи да уведемо "нулту серију" и самим тим уведемо ово возило у наоружање Војске Србије", нагласио је министар.

Говорећи о новом теренском возилу "Застава НТВ", в. д. помоћника министра за материјалне ресурсе др Ненад Милорадовић је истакао да је реч о возилу које заједнички развијају Војно-технички институт и фабрика "Застава ТЕРВО".

"Возило је направљено у две варијанте, по захтеву тактичког носиоца Управе за логистику Генералштаба Војске Србије, а по свим карактеристикама у светском је врху и апсолутно превазилази све што је до сада за ту намену на располагању Војсци Србије. Имамо намере да врло широку флоту разних старих возила, као што су 'пух', 'пинцгауер', као и разна 'тамова' возила заменимо. То је флота која је већ застарела и нити су карактеристике на садашњем захтеваном нивоу, нити је рентабилно у њих улагати",  истакао је помоћник министра Милорадовић.

У конструкционом смислу, нагласио је Милорадовић, изабране су компоненте и главни подсистеми реномираних светских произвођача највише класе, а остало су урадили наши инжењери, стручњаци и радници у предузећу "Застава ТЕРВО".

"У конструкторским испитивањима возила су прешла више од 2.000 километара, и пологон на коме се налазимо има те потребне услове за одговарајућа напрезања конструкције возила да би се конструктори уверили у њихове карактеристике и евентуално предвидели одговарајуће промене. Возило улази у завршна испитивања ради увођења у наоружање, и очекује се да се тај процес заврши пре краја ове године", истакао је помоћник министра Милорадовић.

Реч је о возилу за домаће потребе произвођача "Застава ТЕРВО" и за сада је урађено у две варијанте – комби и 8 плус 1 и теретно возило камион 2 плус 1 са додатних осам места у товарном сандуку.

Возило је намењено за тешке теренске услове, 4 пута 4 погонске конструкције, уз додатну носивост од 1.400 килограма плус 1.700 килограма вуче додатног средства. Планиране су и разне врсте надоградњи за потребе јединица, служби и родова Војске Србије.

број коментара 15 Пошаљи коментар
(недеља, 26. мај 2019, 14:25) - anonymous [нерегистровани]

Odgovor

Sasija,vesanje,kompletna kabina, unutrasnje opremanje,spoljasnje opremanje, pneumatski sistem,hidraulicni sistem kocnica su podsklopovi koji su razvijeni sopstvenim resursima.
Uvezeni su motor, menjac, razvodnik pogona, pneumatici.Za ostale komponente, a to znaju i najvece neznalice u svetu automobilizma ne postoje razlozi i ekonomska opravdanja za sopsvteni razvoj.
U danasnjem svetu se na prste jedne ruke mogu nabrojati proizvodjaci koji su sposobni za komletan razvoj iz sopstvenih resursa. Pri tome mislim na komletnu moto-propulzivnu grupu.

(недеља, 26. мај 2019, 06:12) - anonymous [нерегистровани]

крените већ једном у производњу

Одавно је тај модел развијен...само још да се опорави Застава возила и камиони...да се придруже државној наменској

(недеља, 26. мај 2019, 00:19) - Lale [нерегистровани]

voleo bih

da gospoda iz Ministarstva obelodane koje su to komponente uvezene, a sta je to "sve ostalo" sto su nasi radnici razvili.. Samo toliko.

(субота, 25. мај 2019, 23:27) - anonymous [нерегистровани]

Zastava

Vozila su zaista dobra, sto se vidi po tome kako prelaze prepreke u NAVAK-u. Posto sasvim slucajno znam kakve su to prepreke, vidi se da nema montiranja snimaka. Prepreke u NAVAK-u su dosta surove i cine veoma tezak off-road poligon. Ako vozilo ovo prelazi bez problema, nece onda imati ni narocitih problema na ispitivanjima. Sto se tice koncepcije i izgleda, ima tu svacega i LMV-a i UNIMOG-a, ali sto da ne, pa Kinezi izgradise ekonomiju i privredu na kopiranju tudjih resenja, pa sta...
Mozda malo podseca na pomenute modele, ali s druge strane, dovoljno ima svoj pecat.

(субота, 25. мај 2019, 23:14) - anonymous [нерегистровани]

Opaska...

Uz duzno postovanje, svim nevernim Tomama, koliko je meni poznato Zastava Tervo je fabrika u povojima sa izuzetno malim brojem zaposlenih, koliko znam nekih 30-ak do 40 ljudi(vise lici na prototipsku radionicu). Tim ljudima treba odati priznanje ako su u tako malom broju uspeli da naprave dva prototipa vozila .Pojedine fabrike OIS-a nisu izbacile nista novo poslednjih 3-4 god, a imaju i po dve, tri hiljede zaposlenih. Na kraju krajeva, vozilo ne cine samo motor i menjac, iako su mozda najvazniji. Ko god se bavio bilo kakvim konstruktorskim poslom, zna koliko je tesko napraviti nesto da ima funkciju, a kamoli vozilo, koje treba da zadovolji stroge vojne standarde, ako i sva sredstva NVO.
Prema tome, veliko BRAVO i samo TAKO nastavite, jer jedino domaci razvoj je pravi razvoj sve ostalo je trgovina i spekulanstvo...

(субота, 25. мај 2019, 22:49) - anonymous [нерегистровани]

Naslov

Po Vašoj logici bolje je kupiti u inostranstvu nego imati svoje.Zašto nismo kupili onda komplet vozila u inostranstvu?Stiče se utisak da je svaki bolji mehaničar mogao sklopiri ovakvo vozilo u svojij garaži.Nemogu da se pomirim da smo spali na to da samo pravimo šasije što i nije neko dostignuće u vremenu u kojem živimo.

(субота, 25. мај 2019, 22:20) - anonymous [нерегистровани]

Uvek

Uvek se isplati razvijati svoje....

(субота, 25. мај 2019, 20:48) - anonymous [нерегистровани]

Iveco LMV

Mene Zastavin terenac vise podseca na Iveco LMV nego na UNIMOG.

(субота, 25. мај 2019, 20:32) - anonymous [нерегистровани]

@Naslov

VS ne planira da nabavi par stotina ili hiljada zastavnih terenaca, pa samim tim ne isplati se razvijati domaci motor ili menjac za zastavin terenac zbog stotinjak vozila. Kud i kamo je jeftinije i brze kupiti motore na stranom trzistu nego krenuti u razvoj domaceg motora. Tako uostalom rade i mnoge druge drzave sveta, mnogo bogatije i razvijenije od Srbije. Prosta matematika.
Evo vam jedan primer. Srbija definitivno moze da razvije domaci borbeni helikopter. To bi trajalo godinama i kostalo bi ko zna koliko novac, a i opet bi morali da kupimo neke komponente na stranom trzistu. Postavlja se logicno pitanje, da li je bas pametno krenuti u razvoj domaceg borbenog helikoptera zbog np. 30 letelica za VS, ili kupiti na stranom trzistu 30 borbene helikoptere koji bi nas kostali kud i kamo jeftinije od razvoja i proizvodnje domaceg helikoptera?
Cak i u vreme Jugoslavije mnoge komponente za domaca vojna vozila i letelice, kupovane su na stranom trzistu. Proverite koji motor ima np. avion Orao...
Btw. Zastavin Terenac nije radjen po licenci, pobrkali ste nesto, razvili su ga domaci strucnjaci.

(субота, 25. мај 2019, 19:56) - Vlatko [нерегистровани]

izgleda dobro a dali je, pokazat ce vreme!

I ja se nadam da su projektanti imali UNIMOG za inspiraciju! Ukoliko je ovo vozilo bar 1/3 od noga sto je UNIMOG, onda zaista imamo i veoma veoma dobro vozilo!