Опасност на два точка, три секунде за реаговање

Статистика показује да је протекле године у Србији погинуло 49 мотоциклиста, а податак који упозорава каже да су већина настрадалих били млађи од 27 година. Од почетка године погинула су двојица мотоциклиста а најчешћи узрок несрећа је неприлагођена брзина, рекао је за РТС Александар Раденковић из Управе саобраћајне полиције.

На почетку сезоне возачи моторцикала због велике паузе још нису сасвим спремни за безбедно управљање а возачи камиона и аутобуса нису навикнути на њихово присуство у саобраћају због чега треба обратити посебну пажњу, рекао је Александар Раденковић гостујући у Јутарњем програму РТС-а.

"Едукација је важна као и сигурносна опрема. Кацига је обавезна по закону и препорука је да она буде што уочљивијих боја као и да је доброг квалитета. Суштина је да уложите у заштитну опрему и да је редовно користите. Многи опрему имају код куће али је не користе у вожњи по граду а управо су несреће у градској вожњи најчешће", рекао је Владимир Јевтић из Асоцијације за безбедност мотоциклиста.

Јевтић каже и да пажњу треба посветити и избору одговарајућег мотоцикла, пре свега за почетнике. Возачи мопеда, односно скутера, често се повређују у саобраћају и треба знати да су падови подједнако, па чак и опаснији, са малих мотора, него са великих.

"Морате да знате зашто купујете мотоцикл и немојте сав новац дати за мотоцикл већ и у опрему и обуку. Имате свега три секунде да реагујете. Морате доста ствари знати о томе", наглашава Јевтић.

Нова правила за двоточкаше 

Изменама Закона о безбедности саобраћаја на путевима предвиђено је издавање пробне возачке дозволе и за возаче мотоцикала а од 3. априла престаје да важи трајна регистрација за мопеде. Након тог датума, сви мопеди мораће да имају стандардну регистрацију и да је обнављају сваке године.

"Као путничка возила и мотоцикли ће морати да прођу технички преглед пре регистрације. МУП располаже подацима да су честе преправке карактеристика, пре свега у снази мотора а власници тих мотора немају ни одговарајућу возачку дозволу. На техничком прегледу мораће да постоји и уређај за мерење брзине мотора. Што се тиче ограничења за младе возаче, она ће бити налик онима која се односе и на почетнике у вожњи аутомобила, пре свега се односе на ноћну вожњу и ограничења у брзини", рекао је Александар Раденковић из Управе саобраћајне полиције.

Владимир Јевтић из Асоцијације за безбедност мотоциклиста каже да су неопходне одређене бенефиције при регистрацији мотоцикала као и смањење пореза на заштитну опрему.

Тренд у ЕУ а и код нас је да број корисника мотоцикала расте из године у годину. У ЕУ је тренутно регистровано око 37 милиона мотоцикала и мопеда а највећи раст је забележен код електромопеда.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
21° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се