Припрема се најстрожа селекција увоза половњака

Морамо да се одлучимо – хоћемо ли да се загађујемо и разбољевамо или ћемо да возимо јефтине аутомобиле, поручио министар заштите животне средине Горан Триван коментаришући могућност да Србија забрани увоз аутомобила са "евро 3" моторима.

Горан Триван је, гостујући у Дневнику РТС-а, рекао да се разговара о могућности забране увоза аутомобила старијих од десет година јер је време да, како каже, Србија поведе рачуна о сваком сегменту загађења. 

"Последњих година постајемо гробље аутомобила из Европе. Нема разлога да сами пристанемо на ту врсту загађивања без обзира на интересе. Нема разлога да увозимо возила старија од десет година", рекао је министар и подсетио да је Србија прошле године увезла око 180.000 половних аутомобила.

Поручује да морамо да се одлучимо да ли желимо да се загађујемо и разбољевамо или ћемо да возимо јефтине аутомобиле.

"Можда можемо да направимо компромисе. Нису они тешки када их треба правити са здрављем. Европа већ ово ради, они су применили стандарде, и то није било питање пара", истиче министар заштите животне средине.

Сматра да ће за шест месеци или годину дана аутомобили са "евро 4" моторима коштати као сада они са "евро 3", па не стоји, каже, коментар да људи неће имати новца.

"Нисам сигуран да је та логика исправна. И ја се нећу руководити том логиком. Видећемо шта ће победити у јавној расправи", наводи Триван.

На констатацију водитељке да ће то изазвати револт грађана, министар каже да његово није да  изазива симпатије код људи који не воде рачуна о животној средини.

"Ово што радим је пролазно, ја ћу овде бити неко време, а онда ћу наставити да се тиме бавим. Калкулација са допадањем... нисам сигуран да ми се допада", истиче Триван.

У јавној расправи ће, каже, учествовати различите асоцијације увозника, грађана. На крају ће Министарства да донесу одлуку шта ће бити, додаје Триван.

Министар је рекао да је са председницом Владе Аном Брнабић разговарао о увођењу субвенција за електричне аутомобиле. "Даћу све од себе да их од наредне године имамо", рекао је Триван.

"За неку годину ће Европа забранити трговину опасним отпадом што значи да морамо да направимо капацитете за прераду опасног отпада, а те капацитете немамо", наводи министар. 

број коментара 36 Пошаљи коментар
(уторак, 26. мар 2019, 22:12) - Zoran [нерегистровани]

Sta je umetnik ...ovaj ministar hteo da kaze?

Moramo da se odlučimo – hoćemo li da se zagađujemo i razboljevamo ili ćemo da vozimo jeftine automobile, Ja bih da vozim jeftin auto i ne zagadjujem ,bar meni tako zvuci njegova dilema,.

(уторак, 26. мар 2019, 19:45) - anonymous [нерегистровани]

Ekologija

A tek Obrenovačke elektrane.

(уторак, 26. мар 2019, 19:24) - anonymous [нерегистровани]

Pa gde vi živite?

Izgubili ste vezu sa realnošću. Kao da ne živite u ovoj zemlji. Ne kupuju ljudi najjeftinije polovnjake zato što im se ćefnulo. nego što neeemaju para. Rade kod vaših investitora. Rade za najmizernije satnice. Pa spram zarade i auto.
Šta hoćete da postignete? Dobar auto ne možeš da kupčiš, a loš ti ne dam da kupiš? Imaćemo u Srbij kastu vlasnika auta i kastu pešaka.

(уторак, 26. мар 2019, 19:24) - anonymous [нерегистровани]

Metro - podzemna zeleznica

METRO treba da bude ptioritet broj 1 !
Dogovoriti se sa Kinom ili Rusijom o izgradnji metroa sto pre . Mozda moze , da Kina i Rusija grade zajedno sa Srbijom . Metro dati na koriscenje odredjeni broj godina , ili narodnog kredita . Beograd ce biti zagadjen sve dok gradski saobracaj se ne spusti pod zemlju

(уторак, 26. мар 2019, 18:45) - Ivan [нерегистровани]

Zdravlje

Bolje biti zdrav i bogat jer ako si bolestan dzaba ti sto si siromasan.

(уторак, 26. мар 2019, 18:41) - Smederevac [нерегистровани]

Pitanje

Da ih brine zdravlje dosli bi u Smederevo i uradili nesto sa Zelezarom....Ona zagadjuje kao polovina automobila u Srbiji... Moj auto star 28 godina manje dimi i zagadjuje nego auto razlokan posle 8 godina po evropi. Dzaba euro 5 6 ili sta vec kada dimi ...

(уторак, 26. мар 2019, 17:44) - anonymous [нерегистровани]

E85

Zasto nema etanola u Srbiji. E85 sadrzi 85% etanola a svega 15% benzina, sto znaci da je E85 85% cistiji od 95 ok. benzina.

(уторак, 26. мар 2019, 17:41) - anonymous [нерегистровани]

Tako je

Treba zabraniti uvoz motora euro 3 a ko nema para da kupi nek vozi biciklu ili motor a ima i puno autobusa koji idu polu prazni.ps moja Honda civic 2010 ima motor 05 čisto za informaciju

(уторак, 26. мар 2019, 17:38) - Иван [нерегистровани]

Подржавам Ваш став!

Да их је заиста брига за здравље, забранили би саобраћај свим возилима старијим од EU3 или EU4 сандарда.

(уторак, 26. мар 2019, 17:03) - Dragan [нерегистровани]

Zagadjuju okolinu

Pa zar ta uvezena vozila ne podlezu EU standardima, motor taj i taj, pa onda pre registracije podlezu teh pregledu za testiranje izduvnih gasova. I sva ta vozila prodju taj test koji ste vi trazili i opet nevalja. Sta je tu onda u pitanju, vasa neispravna tes masina, ili je u pitanju neki od vasih tajkuna koji hoce da drzi monopol na uvozna vozila?