Ко одговара за изгубљену пошиљку

Ко је крив, а коме је криво када се изгуби пошиљка? И што је најважније: ко ће и коме исплатити одштету?

Дејану Милановићу се, каже, више пута догодило да не добије препоручено писмо, али у овом су били електронски делови који се више не производе. Робу је купио, платио преко рачуна, пратио њен пут преко сајта поште до Борче, где су му рекли да је писмо изгубљено и да право на надокнаду штете има само пошиљалац.

"Пошиљка је више моја него његова, јер сам ја ту пошиљку платио, преписку сам вршио са продавцем и сматрам да сам више оштећен него пошиљалац", каже Дејан Милановић.

Према Закону о заштити потрошача одштета се плаћа купцу међутим за Пошту не постоје купац и продавац већ само пошиљалац и прималац.

Петар Богосављевић из Покрета потрошача наводи да је поступак за обештећење мало сложенији. "Њега треба да обештети пошиљалац, а пошиљалац да наплати штету од Поште, која је преузела обавезу да преда пошиљку примаоцу", објашњава Богосављевић.

Пошиљалац је платио поштарину и зато има право на одштету.

"Пошиљалац има право да у свакој пошти поднесе захтев за надокнаду штете у року од шест месеци уз достављање потврде о предаји пошиљке за регистровану пошиљку", наводи Бојана Николић из Поште Србије.

За губитак поште пошиљаоцу се исплаћује десетоструки износ наплаћене поштарине. За пошту трошак изгубљног писма у овом случају је 690 динара. Да је пошиљка послата у пакету, поштарина би била већа, али би вероватно била већа и брига да се не изгуби. Купци су сигурнији да ће робу добити и кад је плате поузећем.

Бојана Николић објашњава да постоји могућност и да се обештети прималац.

"Када се пошиљалац одриче тог права у својству примаоца и прималац може да прими надокнаду да изгубљену пошиљку", наводи Николићева.

На 100.000 пошиљки десет се изгуби. Међутим, у овом случају Дејан сумња да је неко отварао пошту и да му је најједноставније било да каже да је писмо изгубљено.

Николићева тврди да то није могуће. "Поступак који се води, то је потражни поступак за сваку пошиљку, одговориће за све фазе и утврдити одговорност у свакој појединачној фази", каже Николићева.

Пошта је одговорна за сваку изгубљену пошиљку, али у данашње време када се много тога купује преко сајтова и огласа купац мора да пази на то како ће му роба бити достављена а и поштен продавац би у то морао да буде упућен.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво