Од Зрењанина до Темишвара, дуже чекање на граници него путовање

Од Зрењанина до Темишвара је 105 километара. Најближи гранични прелаз Српска Црња одавно је уско грло за камионе који превозе робу између две државе. Догађа се да се чека дуже него што траје путовање између два града. У колонама се често нађу и цистерне са опасним теретом због чега мештани Српске Црње страхују да нису безбедни у случају неке незгоде.

Због опасног терета који возе, требало би да имају предност на граничном прелазу. Возачи кажу да чекају у реду у Српској Црњи некад и цео дан. 

Милан Стевановић, возач камиона-цистерне каже да је разумевање за то на царини и граничном прелазу врло ретко.

"Зависи од смене како ко хоће, некад полиција неће, некад царина. Углавном немамо", рекао је Стевановић.

Цариници наводе да се формалности на прелазу завршавају за десетак минута, а колоне се стварају због кратког међупростора са румунским граничним прелазом.

Ако суседна царина из неког разлога застане са радом, довољно је да у међупростору остану три камиона и гужва је неминовна. Цистерне са опасним теретом зато чекају у колони као и остали камиони.

"Нема толико могућности и толико простора да би се толико обилазили камиони. А што се тиче самог граничног прелаза, ми овде имамо једну улазну и једну излазну траку, тако да је мало инфраструктура проблематична за такве камионе", каже Зоран Кубуровић из Управе царина.

Прве куће у Српској Црњи су од граничног прелаза удаљене неколико стотина метара, а кроз само насеље у оба правца годишње прође више од 60.000 камиона. Пролазе поред школе, Музеја "Ђуре Јакшића", из безбедносних али других разлога обилазница би била најбоље решење.

Мирко Ковачевић из Месне заједнице Српска Црња каже да Општина Нова Црња спрема брзиномере који ће се ставити на одређеном делу пута да обавештава возаче да ли иду већом брзином или не.

На граничном прелазу Српска Црња годишње буде више од 150.000 прелазака, међу њима је око 2.000 цистерни. Углавном превозе течни угљен диоксид из Бечеја у фабрику сокова у Темишвару.

број коментара 0 Пошаљи коментар