Пљуште смене у ГСП-у

После серије инцидената протеклих дана, када је један аутобус укаден а три су изгорела, настављене су смене руководилаца у ГСП-у. Из Градске управе поручују да су радници у јавном сектору одговорни за имовину грађана. Најављују да ће до септембра на улицама Београда бити више од 200 нових аутобуса.

На окретници код Трга републике дежурају механичари градског превозника. Немају много посла – код већ старих аутобуса загревају се мотори, што правдају оптерећењем возила и слабим путевима. И таман је, помало пролећно време, олакшало рад превозницима, два инцидента за викенд потресла су предузеће и забринула јавност.

"Што је показало да немамо довољан систем контроле у ГСП-у и као што знате одмах је смењен извршни директор за аутобуски подсистем господин Коматина. Данас су смењена још два директора и два директора одржавања су пребачена на друга места", наводи заменик градоначелник Београда Горан Весић.

Крађа аутобуса у погону Карабурма и пожар на још три у новобеоградској гаражи не сме проћи некажњено.

Радници у јавном сектуру и комунална предузећа одговарају за имовину грађана, поручује Весић.

Набавка нових аутобуса

А, та имовина биће ускоро још вреднија. На седници Скупштине града почетком недеље усвојиће се ребаланс буџета за само један посао – велику куповину нових аутобуса.

"Обезбедили смо 35 милиона евра и ГСП ће обезбедити још 10 милиона евра за набавку. Зависно од постигнуте цене, купићемо од 210 до 230 нових аутобуса. Рок испоруке је 150 дана и они морају бити до 1. септембра на улици", каже Весић.

На директору фирме, из које и потиче, је да ојача предузеће и предузме мере које би побољшале ниску наплату превоза; као и други потези који би смањили издатке из градске касе за јавни превоз.

За плате, делове и друге потрепштине издваја се огромих 18 милијарди динара, или 150 милиона евра.

"Замислите шта би грађани могли да добију са 150 милиона евра. Могло би, рецимо, да се изгради 75 вртића, или 75 школа, могло би да се купи 350 нових аутобуса", објашњава Весић.

Бољи услови у најави 

Заменик градоначелника је најавио куповину соло аутобуса са дизел евро шест моторима, а за идућу годину се планира набавка електро и аутобуса на гас.

Поставља се питање да ли ће бити и возача за толико возила. У овом тренутку то је горући проблем целог региона.

"Радимо на томе са државом да се омогући да људи лакше дођу до возачке дозволе за аутобусе. Један од проблема је што људи не иду у војску где су добијали дозволе за лакше запошљавање. И мораћемо да помогнемо овој категорији људи, да их заштитимо", рекао је Весић.

У изјави се можда назиру и боље зараде возача. А, на директорима градског превозника је да чувају имовину. То важи и за раднике и за синдикате - а има их, кажу, 25.

Опљачкају се и најчуванија банка и златара. Може у великојутарњем изласку и метежу да се украде и аутобус. Али, да то прође дрско и олако, односно, да лопов прође кроз три прста обезбеђења, то већ звони за узбуну. Као прва реакција стигле су смене и опомена другима.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво