Јутјубери у трци са спортистима и глумцима, слава без покрића?

Стампедо који је настао пре неколико дана у тржном центру у Новом Саду, када се појавио један од најпознатијих јутјубера, најбоље говори o томе колико су се идоли младих променили. Деца се све више угледају на такозване инфлуенсере, јутјубере и блогере.

Стампедо у тржном центру у Новом Саду. Не због распродаја, већ због наступа једног јутјубера. У еуфорији су деца али и њихови родитељи ломили излоге, свађали се, па чак и тукли.

На крају нико није дошао до њега, а због гужве у његовом распореду нисмо ни ми. Али јесмо до јутјубера Милана Инића, који је такође идол младих. Сматра да они који живе на интернету често нису свесни одговорности и порука које шаљу.

"Мене је, ето, одувек занимала видео-продукција како се снимају филм, серија, музички спот, тако да сам још 2008. кренуо да креирам неки свој садржај и тада ми се, ето, Јутјуб показао као платформа где можеш да поделиш свој садржај са публиком", каже јутјубер Милан Инић.

Према његовим речима, кад заправо одемо и погледамо садржај на свим тим каналима можемо видети нешто што је непримерено, не само за младе већ није примерено да постоји у нашем друштву, али и те како пролази.

"Ето, довољно је да ја сад као јутјубер само кажем да сам свестан колика је одговорност", навео је Инић.

Како стручњаци кажу, његова каријера али и каријера осталих јутјубера тек је почела, а неки су је створили преко ноћи и то без пуно труда. Социолози овај појам дефинишу као нову форму медијске комуникације у којој се губи улога посредника.

"Некада када сте имали материјале које емитује телевизија, имате неке уреднике који ће онда тај материјал на неки начин да кажем филтрирати на оној страни реципијената рецимо публике, а у овом случају деца, имате родитеље који ће то исфилтрирати", сматра социолог Далибор Петровић.

Како је додао, данас се и једно и друго изгубило, заправо неко шаље неки садржај без превелике одговорности за последице тога, с друге стране родитељи пуштају децу да без одговарајуће заштите, без превођења тог материјала, директно тај садржај примају и на њега реагују. 

Због тог директног односа са јутјуберима деца се емотивно везују за њих, кажу стручњаци.

"Наравно да се узори мењају од генерације до генерације. Данас имамо ситуацију да су родитељи збуњени, често уплашени узорима које деца бирају и који утичу на њих. Ми не можемо и не треба то да радимо да укидамо друштвене мреже и да цензуришемо, али је важно да као родитељи, као друштво, знамо шта се дешава и да нудимо различитост, да дајемо смисла томе", наводи неуропсихијатар Невена Чаловска Херцог.

Подаци из прошле године показују да је најчешћи идол деце у Србији Новак Ђоковић. Статистика открива и да су се за 20 година променили погледи младих на то ко би требало да им буде узор. Па је тако пажња деце највише окренута ка интернет звездама, а то и не чуди. Јутјубери, влогери, блогери у Србији месечно зарађују од 3.000 до чак 60.000 долара.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 06. мај 2024.
17° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара