Продаја аутомобила у петој брзини

У Србији је прошле године продато седам одсто више аутомобила него 2017. године, кажу у Асоцијацији увозника аутомобила и ауто-делова. Посебно је увећана куповина лаких комерцијалних возила. Стручњаци то објашњавају бољом привредном ситуацијом. За сваку нову фабрику потребно је, кажу, минимално 50 возила. Аутомобил за који се не плаћа ПДВ прави је продајни хит.

Први пут после неколико година може се говорити о озбиљнијем расту аутомобилског тржишта у Србији. Магични број од 30.000 је ове године достигнут, а у удружењу увозника кажу да сада у неким сегментима има више купаца него расположивих возила.

Продаје се и даље око 2.000 луксузних возила, а прошле године продавни су на нашем тржишту и аутомобили скупљи од 200.000 евра.

"Регистровано је 25.177 нових путничких аутомобила, док је негде 5.550 лаких комерцијалних возила. Све то даје у збиру једну цифру да је ове године регистровано нових 30.000 возила", каже председник Удружења увозника Милош Петровић.

Највећи раст у продаји имао је чешки бренд "Шкода". Кажу да су највише купаца имали у привреди и да је већина аутомобила продата на лизинг или кредит.

"У 2018. години продали смо нешто преко 6.000 аутомобила и продаја је порасла за 20 процената у поређењу са 2017. годином", истиче Александра Ђокић из компаније "Ауто-Чачак – Шкода".

"Фијат" као домаћи произвођач такође је забележио раст продаје: највише су купована комерцијална возила ослобођена ПДВ-а, али могу да их користе фирме и одбијају трошкове експлоатације.

На пример, домаћи "фијат 500Л" са седиштима и четири појаса продаје се као теретни и његова цена је испод 10.000 евра, што је за привреднике и те како прихватљиво.

"То тржиште је, како ми волимо да кажемо, експлодирало – раст продаје је чак 60 одсто у односу на исти период прошле године, тако да је тај сегмент јако, јако порастао", рекао је Игор Шево, комерцијални директор "Фијат Крајслер аутомобили Србија".

Укупно гледано наше тржиште је далеко до 60.000, колико је реално да се прода у Србији.

Највећа кочница је неконтролисан увоз половњака, кажу у Удружењу увозника и додају да увозом аутомобила старијих од 18 година повећавамо просечну старост на путевима, а смањујемо безбедност.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи