Електрична возила чекају кровне законе и субвенције, а грађани чист ваздух

Један од 20 докумената потписаних са Русијом односи се на коришћење нуклеране енергије у цивилне сврхе. То Србији отвара нове шансе за будућност и коришћење нових технологија, нарочито у транспорту. Тренутно је револуција у ауто-индустрији која тражи нове моћне изворе енергије, а овај споразум отвара врата да и ми што пре почнемо да користимо електричне аутомобиле и аутобусе. Технологију за овај транспорт будућности ускоро у Србију доноси друга велика сила, Кина.

Србија се 2050. године суочава са укидањем производње електричне енергије из угља, јер мора да поштује протоколе ЕУ о загађену и емисији штетних гасова. Остају реверзибилни системи, водотоци, енергија ветра и сунчани колектори. Међутим, то је само 30 одсто потребних капацитета, али морају обавезно бити допуњени и нуклеарним централама.

Споразум о коришћењу атомске снаге у цивилне сврхе са Русима у том смислу веома је важан да би се будућим генерацијама оставили ресурси који могу потпомоћи електромобилност али и снабдевање електричном енергијом.

Атомску енергију у ЕУ одобравају једино чланицама НАТО-а, кажу стручњаци. Тренутно електромобилност код нас кочи недостатак кровних закона о производњи електровозила и њиховој експлоатацији као и непостојање субвенција за њихове купце.

"Нажалост, само су на нивоу статистичке грешке, негде 120 електричних и 350 хибридних возила. То су возила од почетка продаје у Србији од кад се производе и продају. Надам се да ће раст електричних и хибридних возила бити све већи, а самим тим држава то мора да прати са електричним пуњачима и регулативом без које се неће моћи", каже др Милош Петровић, председник Удружења увозника возила и мотора.

Долазак друге велике силе на Балкан, Кинеза, погураће ствар, кажу стручњаци веома брзо, јер су они и те како спремни за четврту револуцију у погону и транспорту. "Лијонг", који је купио "Икарбус", већ сада има батеријске станице за пуњење градских аутобуса које у својим терминалима имају и ветропаркове, што значи да су аутобуси на електрични погон заокружени енергетски ресурс. 

"Бољу приватизацију нисмо могли очекивати, због тога што се ових месеци потпуно мења слика у ауто-индустрији Европе. Кинески произвођачи су већ далеко одмакли у тој технологији, и ми се надамо да ће то бити замајац даљем ширењу 'Икарбуса'", каже Алекснадар Вићентић, директор "Икарбуса".

Као и обично, и сада имамо велику технолошку шансу коју, ако искористимо, можемо озбиљно да профитирамо, кажу економисти.

Прво треба испланирати ресурсе, искористити све што имамо од технологије коју су донели и Руси и Кинези, али и ЕУ, која код нас производи делове за електромобиле. 

Највећи профит у овом послу имали би грађани Србије, а то је чист ваздух и чисти изворе енергије који су нам потребни, а они су нам надохват руке, оцењују стручњаци.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво