Ледоломци "Гребен" и "Бор" за две године добијају појачање

У буџету за наредну годину држава је определила новац за изградњу ледоломца. У надлежном министарству најављују да ће српским рекама пловити за две године. Истичу да је та градња значајна, не само због самосталности у ванредним ситуацијама већ и због исплативости.

Када је пре две године лед замрзнуо пловидбу на српским рекама, није замрзнуо само зараду лађарима, него и целој привреди.

"Тада аутоматски скаче цена горива због самог транспорта јер се гориво транспортује бродовима од рафинерије до резервоара и када је тај пут пресечен сам транспорт је много скупљи", каже Бранислав Вајда из Удружења лађара Србије.

Санте леда пре две зиме биле су велики залогај за јединог домаћег ледоломца "Гребена" и потискивача "Бора". Помогли су мађарски, али су државу за месец дана и коштали око 300.000 евра. Како бисмо у ванредним условима на целом току, од Бездана до Прахова могли да бранимо Дунав, потребно је шест ледоломаца.

"Ми имамо тројни споразум између влада Мађарске, Хрватске и Србије, где је део од Бездана до Новог Сада бранимо са мађарским ледоломцима. Део од Ђердапа па све до Београда имамо споразум са Румунима, тако да нам ти делови нису спорни", каже Вељко Ковачевић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Према његовим речима, оно што јесте спорно и што се најбоље видело 2017. године, то је део од Београда до Новог Сада где немамо расположиве техничке капацитете. 

Он је подсетио да су тада обезбеђена два мађарска ледоломца, али и указао да то није начин на који би требало дугорочно да радимо.

А дугорочан план је изградња новог борца са ледом.

"То је као да питате да ли је неопходно да имате градски саобраћај", каже Вајда.

Иако је држава и прошле године најављивала изградњу, нови брод ће на српске реке за око две године, колико би требало да траје градња.

"Ја мислим да је боље што смо приступили овом путу да градимо ново и то је показала и студија, зато што ћемо имати једну нову опрему која може наредних 50 година да служи. Са овим ледоломцем можемо да радимо десет дана непрестано, без дотакања горива, воде или било чега другог. Посада од десет људи може да контролише цео простор и да управља и Дунавом и Савом", каже министар пољопривреде Бранислав Недимовић.

Осталим данима биће на располагању за тегљење робе. Савремен, може да помаже и у гашењу пожара – како на води тако и на копну. Лађари жале за старим ледоломцима "Вучевом" и "Чакором".

"Техничке екипе из Управе за воду су тамо одлазиле. То би била слична инвестиција, чак и да је пола, опет је проблем између новог и старог – није исто", каже министар Недимовић.

Тендер је већ расписан, до краја јануара изабраће се извођач. Како најављују у ресорном министарству, изградња треба да почне у фебруару.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи