Нема рампе за немар и бахатост

Безбедност саобраћаја на путним прелазима у највећем броју случајева није само железничко-техничко питање, најчешће је питање самодисциплине и саобраћајне културе возача и пешака. Нажалост, много је учесника у саобраћају које не красе те две особине, а то показују снимци које су забележиле камере "Инфраструктуре железнице Србије".

Одабрани снимци које су "Инфраструктуре железнице Србије" доставиле медијима показују како се учесници у друмском саобраћају понашају у ситуацијама када су рампе спуштене и наилази воз. Снимци су настали на већем броју путних прелаза широм Србије.

"Инфраструктуре железнице Србије" подсећају да је у протекле две године у несрећама на путним прелазима настрадало 18 особа. Свих осамнаест, како се наводи у саопштењу, настрадало је због сопствене одговорности.

На подручју "Инфраструктуре железнице Србије" налази се укупно 2.138 путних прелаза и сви су, како тврде у том предузећу, на одговарајући начин обезбеђени.

Од укупно 2.138 путних прелаза, 502 путна прелаза обезбеђена су савременом сигнално-сигурносном опремом – аутоматским браницима, полубраницима и светлосном саобраћајном сигнализацијом. Преосталих 1.636 путних прелаза обезбеђени су знацима друмске сигнализације – Андрејин крст, знак "стоп".

Из тог предузећа подсећају да поштовање законских прописа гарантује очување безбедности и упозоравају да се, нажалост, "учесници у друмском саобраћају често упуштају у опасне и ризичне радње и не воде рачуна о путним сигналима".

"Возачи друмских возила или уопште не гледају и не осматрају пругу приликом преласка преко ње, предузимају ризична и опасна кретања мимоилазећи путопрелазне полубранике, не поштују у довољној мери светлосну сигнализацију, те прелазе преко пруге иако је уређај за обезбеђење саобраћаја већ спуштен. Чести су и случајеви бахатости и самоуверености возача друмских возила који се упуштају у критичне и опасне радње", истиче се у саопштењу.

Годишње на путним прелазима у Србији својом непажљивом, неопрезном и неодговорном вожњом возачи друмских возила оштете преко две хиљаде браника и полубраника "Инфраструктуре железнице Србије". Осим наношења велике материјалне штета, тиме се и директно угрожава безбедност железничког саобраћаја, подсећају у том предузећу.

"Забрињава чињеница да је број саобраћајних несрећа у порасту управо на потпуно осигураним и на најсавременије опремљеним прелазима, што указује на неодговорно понашање возача друмских возила и пешака, који су у готово 100 одсто случајева узрочници несрећа на путним прелазима", наглашавају "Инфраструктуре железнице Србије".

Указују и да оваква статистика није забележена само у Србији, већ су показатељи приближни и у другим земљама, а тај проблем препознала је и Међународна железничка унија.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво