Нема рампе за немар и бахатост

Безбедност саобраћаја на путним прелазима у највећем броју случајева није само железничко-техничко питање, најчешће је питање самодисциплине и саобраћајне културе возача и пешака. Нажалост, много је учесника у саобраћају које не красе те две особине, а то показују снимци које су забележиле камере "Инфраструктуре железнице Србије".

Одабрани снимци које су "Инфраструктуре железнице Србије" доставиле медијима показују како се учесници у друмском саобраћају понашају у ситуацијама када су рампе спуштене и наилази воз. Снимци су настали на већем броју путних прелаза широм Србије.

"Инфраструктуре железнице Србије" подсећају да је у протекле две године у несрећама на путним прелазима настрадало 18 особа. Свих осамнаест, како се наводи у саопштењу, настрадало је због сопствене одговорности.

На подручју "Инфраструктуре железнице Србије" налази се укупно 2.138 путних прелаза и сви су, како тврде у том предузећу, на одговарајући начин обезбеђени.

Од укупно 2.138 путних прелаза, 502 путна прелаза обезбеђена су савременом сигнално-сигурносном опремом – аутоматским браницима, полубраницима и светлосном саобраћајном сигнализацијом. Преосталих 1.636 путних прелаза обезбеђени су знацима друмске сигнализације – Андрејин крст, знак "стоп".

Из тог предузећа подсећају да поштовање законских прописа гарантује очување безбедности и упозоравају да се, нажалост, "учесници у друмском саобраћају често упуштају у опасне и ризичне радње и не воде рачуна о путним сигналима".

"Возачи друмских возила или уопште не гледају и не осматрају пругу приликом преласка преко ње, предузимају ризична и опасна кретања мимоилазећи путопрелазне полубранике, не поштују у довољној мери светлосну сигнализацију, те прелазе преко пруге иако је уређај за обезбеђење саобраћаја већ спуштен. Чести су и случајеви бахатости и самоуверености возача друмских возила који се упуштају у критичне и опасне радње", истиче се у саопштењу.

Годишње на путним прелазима у Србији својом непажљивом, неопрезном и неодговорном вожњом возачи друмских возила оштете преко две хиљаде браника и полубраника "Инфраструктуре железнице Србије". Осим наношења велике материјалне штета, тиме се и директно угрожава безбедност железничког саобраћаја, подсећају у том предузећу.

"Забрињава чињеница да је број саобраћајних несрећа у порасту управо на потпуно осигураним и на најсавременије опремљеним прелазима, што указује на неодговорно понашање возача друмских возила и пешака, који су у готово 100 одсто случајева узрочници несрећа на путним прелазима", наглашавају "Инфраструктуре железнице Србије".

Указују и да оваква статистика није забележена само у Србији, већ су показатељи приближни и у другим земљама, а тај проблем препознала је и Међународна железничка унија.

број коментара 17 пошаљи коментар
(уторак, 30. окт 2018, 20:10)
anonymous [нерегистровани]

Poostrite kazne pa nece biti ovakvih scena

Kad bi neko ovako nesto uradio u Svajcerskoj zapamtio bi to za citav zivot. Sledilebi kazne par hiljada franaka , i vozacka mozda zauvijk

(уторак, 30. окт 2018, 16:59)
Zoran [нерегистровани]

Kazne

Kazniti!!!!

(уторак, 30. окт 2018, 16:57)
anonymous [нерегистровани]

Bezbednost

Treba postaviti uocivljiju svetlosnu signalizaciju ispred rampi. Stvarno je lose vidljivo nocu. Takodje ne treba spustati rampu po redu voznje a voz kasni 20 minuta na primer.

(уторак, 30. окт 2018, 16:45)
anonymous [нерегистровани]

A kad se dogodi zlo

Onda kukom i motikom po željeznici i državi sto nije postavila rampe.

(уторак, 30. окт 2018, 16:31)
anonymous [нерегистровани]

Казне

Запад не поштује прописе јер су сaвеснији него зато што знају шта ће да се деси ако не поштују. У Нишу постоји (само) једна раскрсница за коју се зна да камере снимају све али баш све и ту само онај ко није одавде може да помисли да прође и на трепћуће зелено. Тај добије казну врло брзо а остали стану чим први пут трепне зелено. То значи да сви могу да поштују прописе.

Увести и објавити да се сви пружни прелази снимају и да ће свакоме да стигне казна. Врло брзо ће сви да стану чим трепне прво светло. Наравно, за сваки случај вратити оне старе рампе које иду преко целе улице а не ове половичне па нека ломе. Таквима наплатити комплет замену поломљеног.

(уторак, 30. окт 2018, 16:19)
anonymous [нерегистровани]

Pre 10 godina

Na jednom prelazu u USA, samo sto se rampa pocela da spusta ja sam pozurio da prodjem i kamera je to zabelezila, Posle par nedelja dobio sam poruku sa sud i na sudu me pitaju da li sam kriv ili nisi.Sto da kazem, pitam koja je razlika izmadju kriv sam i nisam kriv. Ako si kriv plati 500 dolara i idi a ako nisi sacekaj i mi ce mo na kraju da odlucimo jesi li kriv. Ako si kriv platices jos dodatne troskove suda plus kazna. Platio sam 500 dolara i otisao ali skoro svakodnevno prelazim tu prugu i drzim nogu na kocnici za svaki slucaj...

(уторак, 30. окт 2018, 16:10)
milan lala [нерегистровани]

kazne

Pravo resenje je video nadzor koji ce sud uvaziti i debele novcane kazne , kazne zatvorom ne bi pomogle za ovako ponasanje.

(уторак, 30. окт 2018, 15:22)
og

prelazi

Slazem se sa ostalim da treba preko video nazora da se naknadno salju kazne za sve koji su cinili prekrsaj.Ali isto tako trebalo bi da Zeleznice Srbije izbace polubranike i postave stabilne rampe preko cijelog prelaza tako da ne postoji mogucnost provlacenja ljudi i auta preko prelaza.

(уторак, 30. окт 2018, 15:02)
anonymous [нерегистровани]

Rampa

Onaj manijak sto je namerno polomio rampu, pod hitno uhapsiti i na dozivotnu robiju. To je bio ocigledan terorizam.

(уторак, 30. окт 2018, 14:21)
anonymous [нерегистровани]

kazniti sve

Sve treba kazniti kako prestupnike tako i odgovorne u zeleznici,rampa se spusti 5min pre voza a podigne 5min posle.