"Дивље" шлеп-службе на путевима – ко је надлежан да заштити возаче?

Иако домаћи и страни медији годинама упозоравају на преваре на српским ауто-путевима, ове године истакнут је знак за посебан опрез. Немачки "Велт" преноси приче двојице возача који су преварени у Србији. Шлеповање и поправку аута платили су 1.000, односно 2.400 евра лажним службеницима европског АМСС-а.

У случају да вам се аутобомил поквари на ауто-путу, лакнуло би вам када бисте видели возило АДАК-а, европског ауто-мото савеза. Међутим, у Србији АДАК не постоји, каже Мирко Бутулија, председник Ауто-мото савеза Србије. 

"Једини овлашћени партнер АДАК-а у Србији је АМСС. Имамо фирму која се зове АЂАЦ, значи уместо АДАК, АЂАЦ, која је уредно регистрована у АПР-у и као таква послује", објаснио је Бутулија.

Највећи европски ауто-мото савез АДАК, који броји више од 20 милиона чланова, добио је велики број притужби возача који су пролазили кроз земље Балкана и између осталог кроз Србију, наводи немачки Велт.

Једном од оштећених је наводно радник АДАК-а у Србији тражио 2.400 евра за поправку, која би га у Немачкој коштала 700 евра.

Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја сматра да би јавно предузеће "Путеви Србије" требало то да реши на начин што би прописало услове ко може да поправља асистенције на државним путевима првог реда, односно на Коридору 10 и 11.

Јагодина, Ражањ и Ниш су најризичније локације за превару, упозоравају из Ауто-мото савеза Србије.

"Када 'дивљи шлепер' дође до поквареног аутомобила и укључи ометач мобилног телефона,  каже да је заправо он тај који је послат од стране овлашћене организације, жртва не може да  позове кол-центар да провери да ли је то то возило због тога што је ометана", објашњава Окановић.

Ипак, овлашћени сервис тврди да може да умањи број превара.

"Сваки пут када се нама обрате за помоћ ми њима дамо регистарски број таблица возила које долази да им пружи помоћ. Исто тако наш возач зна њихов број чланске карте и он их фактички просто обавести да зна тај број и то је нека, да кажем лозинка препознавања у свим овим околностима", рекао је Бутулија.

Док се законом не пропише ко сме да обавља послове асистенције на ауто-путу, савет надлежних је да обратите пажњу на сваки детаљ и при најмањој сумњи обавестите Ауто-мото савез Србије.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво