Мостови на Коридору 10 кроз Поморавље пред ванредном контролом

Стање мостова, на друмском и железничком Коридору 10 кроз Поморавље је различито – од најсавременијег, на деоници нове двоколесчне пруге Гиље-Цуприја-Параћин, преко Велике Мораве, до оних који су грађени пре 70 година, или који су добро уздрмани због неконтролисане експлотације шљунка.

После рушења вијадукта у Ђенови и најаве Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, за ванредну контролу мостова у Србији, оцењено је да је безбедност најкритичнија код мостова на Великој Морави, јер су непланским вађењем шљунка, многима поткопани стубови.

На овом делу Велике Мораве, има око десет шљункара, које прекомерним и неконтролисаном експлоатацијом шљунка, "угрожавају мостове и објекте на реци" а еколози, рибари и пољопривредници, већ неколико година упозоравају, да шљункаре "прекопавају корито, мењају ток реке, опасно нараушавају изглед обала, корито реке је претворено у кратере...".

Због измене тока, не ради ни једина воденица на Морави, манастира "Златенац" код Свилајнца, кажу монахиње манастира.

На железничкој прузи Београд–Ниш, на улазу у Јагодину, возови прелезе преко моста на Белици, коме се боја не види од корозије, а постављен је пре 70 година.

За разлику од овог моста, око 12 километара према Нишу, пре две године, на новој деоници двоколосечне пруге Гиље–Ћуприја–Параћин, изграђен је нови, за кога стручњаци тврде да је најбољи на прузи Београд–Ниш.

Мост су почели да граде мостоградитељи "Алпина - метерорит", а завршили "Гоша" из Смедереваске Паланке и "Мостоградња" Београд.

Дуг је 322,5 метра, распона 52,5 метара, на шест стубова од којих су два у реци.

У стубове је уграђено 11.000 тона бетона. Челични је и тежак 2.400 тона.

Мост Јагодина-Свилајнац-Деспотовац, за кога се сумња да је добро поткопан од стране шљункара, изграђен је после Другог светског рата.

Радили су га заробљени војници Немачке и Италије. Мост је реконструисан 2007. године а радове је извела фирма "Интермост" из Беграда.

Мост железне конструкције на улазу у Ћуприју из правца Јагодине, ускоро би требао бити туристичка атракција, изјавио је Танјугу председник општине Нинослав Ерић.

Ерић, очекује да још ове године почне изградња новог, савременог на новој локацији.

Мост Марковац-Свилајнац, на Морави, преко кога се одвија и железнички и друмски саобраћај, такође чека замену.

Председник општине Свилајнац Предраг Милановић изјавио је Танјугу, да је пре осам година, урађена сва пројектна документација за нови мост дужине 300 метара и заобилазницу од 3,5 километара, и чека се финансијска помоћ државе.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи