Како исправне царинске пломбе постају неисправне

Због наводно неисправних царинских пломби, српски возачи плаћају огромне казне на граници са Хрватском, а тај проблем немају ни у једној другој држави. У Управи царина тврде да није споран квалитет пломби и то ће, кажу, доказати. Више сумњају у намере суседа, него у пломбе.

Шестодневно чекање на хрватској граници и казна од 2.800 евра – толико је, наводно, неисправна царинска пломба коштала једног возача из Србије.

"Хрватски цариници насилно цимају пломбу у супротном смеру, понека пукне, уколико дође до пуцања стављају своје обележје, а ако отворе – казне возача", објашњава један ауто-превозник.

Исто се, тврди наш саговорник, дешава и странцима који робу товаре у Србији. Проблему претходи строга процедура: пломбу поставља и проверава домаћи цариник. Оне које не прођу тест, а има их око два одсто, повлаче се из употребе.

"Те пломбе постоје од 2015. године, нама Европска комисија никакву примедбу никада није дала за царинску пломбу, па ваљда би се некад појавило нешто што није у реду", сматра Соња Лазаревић из Управе царина.

Да исправно у Србији постаје неисправно неколико стотина километара даље, сведоче у удружењу "Међународни транспорт".

"Имамо свакодневне позиве наших чланова који се жале да им је силом, пајсером или на други начин оштећена пломба и тражено је да се плати казна. Па пошто су неки одбили да плате казну, неки српски шофери су сада и у хрватском затвору", каже Неђо Мандић из Удружења "Међународни транспорт".

Затворска или новчана, казна је без царинског прекршаја, макар по српским прописима. У свим спорним случајевима утврђено је да се роба у камиону слаже са царинским листом.

"Свака малверзација са пломбом се врши да бисте ви урадили неку другу малверзацију са робом. Из свих ових примера које смо добили, схватили смо да ниједна друга малверзација није извршена", истиче Раде Кнежевић из Управе царина.

Док превозници сведоче о стотинама случајева, Управа царина каже да јој се обратило њих неколико. Подаци Царинске управе Хрватске су на пола пута.

"Током последња три месеца забележено је 130 оштећења царинских обележја (...) од чега се 35 случајева односи на царинске пломбе. Од тога је 15 царинских пломби Републике Србије", наводи се у саопштењу Царинске управе Републике Хрватске. 

У међувремену, возачи чекају заштиту државе и анализу квалитета пломби. Анализирају се и раније нецаринске баријере суседа. Министар трговине подсећа да Србија није изазвала ниједан трговински проблем у региону.

"Зато што желимо заиста стварање заједничког економског простора у региону, али што више говоримо о томе, имамо више ванцаринских баријера не само од Хрватске него и од других држава у региону", објашњава министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић. 

Некада је, објашњава, реч о политичким одлукама, а некада о интересним лобијима којима не одговара тржишна утакмица.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи