Технички преглед – дилеме возача и контролора

Савет возачима је да, где год да путују, не крећу са неисправним аутомобилом. Дилему да ли је све у реду немају сигурно возачи који су ових дана регистровали аутомобиле уз обавезан технички преглед који је од пре пет недеља детаљнији, заказује се и кошта до три хиљаде динара. Шта је на њему неизбежно, а шта не може да прође?

На линију се не сме са прљавим возилом, али то не значи да мора да дође право са прања. Све мора да функционише, а посебно кочиони систем, уређаји за управљање и светлосна сигнализација. Проверавају се и издувни гасови али, до 2021. године, то није разлог да се возило не региструје.

"Редовно одржавам ауто тако да нисам имао никаквих проблема. Чуо сам неке приче да је другар један имао ксенон светла, неке надоградње и да су га вратили са техничког прегледа", каже власник возила Јосиф Арсић.

За промењена светла или уграђену куку на аутомобилу неопходан је атест, потврда да су урађене додатне контроле.

"Веровали или не имамо најмање десет људи који дођу са својим аутомобилима у току дана да се распитају да ли њихов ауто може да прође. Од тих десет, барем осам сигурно посаветујем шта треба да среде да би ауто могао да прође технички преглед", каже контролор Момчило Михајловић.

Морају да се среде разбијени фар, шорефшајбна, неисправни брисачи. Технички преглед не могу да прођу аутомобили с непрописним гумама и већом корозијом, посебно на поду, предњем и задњем трапу аутомобила.

"Искрено, нама контролорима на линији техничког прегледа је овај начин лакши. Лакши из много разлога. Један од разлога је то што не трпимо притисак више да пуштамо све и свашта, него оно што може да прође, може. Што не може, не може и крај", каже Михајловић.

"Дилеме имају они технички прегледи који су раније добро зарађивали на томе што возила нису долазила и они углавном шире те дезинформације, као и оне агенције које су зарађивале на томе да возила нису долазила на технички преглед. Већина техничких прегледа, да не кажем 99 процената, нема недоумице око таквих ствари, али се у медијима упорно пласирају неистине и доводе се власници возила у заблуду", истиче Небојша Арсов, начелник Управе саобраћајне полиције.

Технички преглед путничког аутомобила траје 35 минута. У једној смени се у просеку прегледа 13 возила. Доказ о урађеном прегледу је пет до шест фотографија аутомобила, а на једној мора да буде и контролор који је обавио технички преглед.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво