Строжа правила на техничком прегледу пут до безбедније вожње

У претходне две године страдало је више од 180, а поврећено више од 1.800 људи у саобраћајним несрећама изазваним техничком неисправношћу возила. Нова правила техничког прегледа која се примењују од 5. јула требало би то да спрече, али и да смање злоупотребу потписивања бланко уверења о техничкој безбедности возила, кажу у Комитету за безбедност саобраћаја. Поручују да од нових правила зазиру они који до сада возила нису ни довозили на преглед.

Већ 15 дана технички преглед возила спроводи се по новим правилима. Међутим, још је рано говорити о ефектима новог правилника, рекао је гостујући у Дневнику РТС-а Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.

"Прва искуства су таква да су возачи пожурили да ураде технички преглед пре ступања на снагу новог правилника због чега је још рано говорити о ефектима", каже Божовић.  

Власници не треба да се плаше оваквог прегледа јер је то само једна од мера која треба да доведе до веће исправности возила, објашњава Божовић. 

Циљ измена правила на техничком прегледу је већа безбедност аутомобила и возача. Ипак, возачи се питају да ли су баш сви детаљи који се контролишу кључни.

"Никада нисмо возили прљав ауто на технички преглед. Од нових правила зазиру они возачи који возила нису ни довозили на технички преглед. Све што се до сада гледало на техничком прегледу гледаће се и у будуће, само што ће то бити и фотографисано", објашњава Божовић. 

Сервиси јесу упознати са новим правилима али многи још не функционишу по њима. Такође, ту је и проблем отпада и куповине резервних делова у њима, који се онда и замењују ван сервиса, наводи Божовић.

Припремају се измене и када је реч о обуци возача. Власници ауто-школа се још надају компромису, али Правилник који се сада помиње предвиђа да свака школа има свој или изнајмљен полигон који би требало да има и извесан нагиб.

"Едукација возача ће свакако повећати безбедност у саобраћају, а што се тиче ауто-школа једно од решење је њихово удруживање. Уколико имате више мањих ауто-школа које поседују једно или два возила зашто се не би удружила са неком сличном и имали заједнички полигон. Боље је да постоји полигон, а нагиб није тешко направити чак и у равничарским крајевима", напомиње Божовић.

И овог викенда и свих наредних до септембра очекују нас гужве и на путевима и на граничним прелазима. Искуству и статистика показују да је ипак безбедније путовати преко дана.

"Ако путујете ноћу постоји опасност да се заспи током вожње. Ако путујете дању биће већа гужва. У сваком случају потребно је да се у возилу има довољно воде и горива и да се праве чешће паузе, на свака два сата", рекао је Божовић.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво