Нова правила за професионалне возаче

До краја следеће године сви професионални возачи у Србији треба да добију сертификат за управљање моторним возилима у Европи познат као "си-пи-си". Они ће, по правилнику који је на усвајању у Министарству саобраћаја, добити лиценцу бесплатно на пет година без накнадне обуке. Са лиценцом и радном дозволом, сви возачи професионалци моћи ће да се запосле у ЕУ без додатних обука које сада коштају од 1.000 до 1.500 евра.

Добра вест је да сви професионалци категорија Ц, Д и Е аутоматски добијају сертификат, без обзира на то да ли сада раде као професионалци или не. Многи су дозволу стекли у војсци али је не користе у свим категоријама и они ће моћи да постану професионалци по стандардима Европске уније.

Једини трошак је захтев и симболична такса за добијање сертификата.

Они који немају потребну категорију а желе је, моћи ће у року од годину дана, колико износи прелазни период по усвајању правилника, да положе жељену категорију накнадно у ауто-школи и упишу је као "си-пи-си" квалификацију.

Годину дана после усвајања правилника, за оне који хоће да постану професионалци, почиње много строжа и скупља обука.

"Он предвиђа почетну обуку за сваког возача почетника у трајању од 280 часова ако нема завршена три разреда средње школе, а ако има три разреда, то је могуће по убрзаној обуци од 140 часова", објашњава Слободан Николић из Удружења друмских превозника.

Бесплатна лиценца траје пет година, после чега се иде сваке године на обуку одређени број часова.

Стручњаци кажу да савремени возач у ЕУ мора да има разне вештине и знања – Мора добро да познаје прописе о превозу, да зна бар један светски језик, да комуницира преко интернета и прати технологију возила које вози. 

"Сматрам да су те обуке изузетно корисне и зато је и прописано да такав возач мора перманентно да се обучава, а не да једном стечену возачку дозволу користи без обнављања и новог знања", каже Милан Вујанић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Удружење друмских превозника сматра да ћемо тако строгим правилима за почетнике остати без возача којих и овако у Србији годишње недостаје око 2.000. Многи ће, кажу, да искористе лиценцу и да оду у иностранство где има посла и где су много више плаћени. Зато се они залажу за ублажавање услова за младе возаче.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи