Представљена Сива књига јавних услуга

За више од половине грађана у раду јавне управе најважнија је делотворност и ефикасност, однос запослених је на другом месту, док сваки други грађанин не зна коме да се обрати у случају да су му права ускраћена.

То су само неки од параметара из Сиве књиге јавних услуга која је објављена данас, а настала је као резултат двогодишњег пројекта "Партнерством до јавне управе" у организацији Европског покрета у Србији и Центра за европске политике уз сарадњу са дванаест партнера, и подршку Америчке агенције за међународни развој (УСАИД).

Пројекат је обухватио области здравства, тачније пружања услуга у здравственим институцијама, унутрашњих послова и образовања, а његов циљ је да пружи препоруке за унапређење пружања јавних услуга, као и да државне институције кроз цивилно друштво чују ставове грађана о раду установа чије услуге свакодневно користе.

Представљању Сиве књиге присуствовао је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић, који је истакао да ће то министарство настојати да саслуша сваки коментар и сугестију књиге, јер је, између осталог, реформа јавне управе један од три стуба за чланство Србије у ЕУ.

Поручио је да је циљ да се јавна управа спусти на ниже нивое, а да су унапређењу јавне управе знатно помогли процес дигитализације и еУправе.

Такође, министар је рекао да очекује да ће Акциони план за спровођење стратегије реформе јавне управе бити спреман за усвајање у мају, као и да су у изради учестовале организације цивилног друштва.

"Реформа јавне управе је дуг и захтеван процес, али ми као министарство стојимо свим организацијама на располагању за дијалог", поручио је министар. 

"Министарство је од почетка радило са УСАИД на реформи инспекцијског надзора како би рад инспектора учинио транспарентним, а у исто време уштедео новац, време и енергија и привреде и државе", рекао је Ружић захваливши се овој организацији на подршци.

"До краја године све инспекције ће користити електронску платформе еИнспектор", додао је Ружић.

Реформа администрације – кључ за ЕУ

Директорка мисије УСАИД-а за Србију Аза Ел Абд рекла је да је реформа јавне администрације у Србији кључ у приступању ЕУ и предуслов за побољшање живота свих грађана.

"То је примаран начин комуникације са грађанима и зато је важно да службеници комуницирају на прави начин. А простора за унапређење увек има, и зато је потребно да се кроз цивилни сектор грађани укључе у мењање области здравства, администрације и образовања", навела је Ел Абд.

Директорка мисије УСАИД-а у Србији нада се да ће државне институције Сиву књигу јавних услуга наћи релевантном у побољшању услуга администрације и јавне управе, јер је ту неопходно партнерство институција, грађана и невладиних организација.

Програмска директорка Центра за европске политике Милена Лазаревић објаснила је да је књига јавних услуга важна јер, не само да пописује проблеме грађана већ и даје конкретне препоруке ресорним министарствима за побољшање услуга.

"Оно што смо установили јесте да су грађани, пре свега, незадовољни лошим односом службеника, организацијом у установама и чекањем у редовима, као и да су мало информисани о својим правима", подвукла је Лазаревићева.

Генерална секретарка Европског покрета у Србији Сузана Грубјешић поновила је да је реформа јавне управе једна од три најважније области за чланство Србије у ЕУ и додала да реформа није догађај већ процес, те да је за њу потребно време.

"Утисак грађана је нешто чиме се пројекат највише бавио, прикупљено је око 4.000 сведочења грађана о томе како су задовољни издавањем личних докумената, упису у предшколске установе и услугама у домовима здравља. Министарство је књигу добило и надамо се да ће у наредном периоду по њеним препорукама поступати како би грађани били задовољнији", указала је Грубјешићева.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво