Попустио део потпорног зида у Грделичкој клисури

На градилишту Коридора 10 у Грделичкој клисури попустио део потпорног зида, на деоници Предајане – Царичина долина. "Коридори Србије" наводе да је око 11 сати дошло до "дестабилизације" мањег дела заштите косине 6.

Узрок још није могуће утврдити и тим поводом су се на терену састали сви учесници у пројекту – извођач, надзорни орган, инвеститор, пројектант...

Извођач радова на том делу је бугарска компанија "Trace", а стручни надзор врши конзорцијум "Louis Berger & Egnatia Odos", извођење радова финансира Европска инвестициона банка, а уговорена вредност радова је 37,51 милион евра.

Како је наведено, тај део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре представља велики изазов пошто је изузетно технички захтеван терен за изградњу.

Приликом извођења тако великих пројеката у сложеним геолошким условима какви су у Грделичкој клисури, уколико дође до овакве или сличне дестабилизације терена, за сваку се проналази адекватно инжењерско техничко решење, кажу у Коридорима.

У Грделичкој клисури има више од 155.000 метара квадратних косина које се стабилизују у циљу изградње ауто-пута, а изграђено је 33 моста укупне дужина 5,7 километара.

На тој траси налази се и магистрални пут М-1, паралелно уз новопројектовани ауто-пут који се на том потезу измешта у дужини од 1.400 метара.

Такође, о сложености тог дела трасе говори и чињеница да се у Грделичкој клисури истовремено граде два тунела – "Предејане" дужине 1.000 метара и "Манајле", који је уједно и најдужи тунел у Србији са 1.808 метара.

број коментара 15 пошаљи коментар
(четвртак, 15. мар 2018, 15:20)
Александар [нерегистровани]

У Аустрији и осаталим Алпским земљама

нигде нећете нећи никакво откопавање или прављење косина или нарушавања терена клоје омогућава води, снегу или леду да изазове одрон. Таква места се премошћавају аутопутем на стубовима а вода иде испод својим природним током који није нарушен и не може изазвати никаву штету током коришћења пута.

(четвртак, 15. мар 2018, 14:32)
Милош [нерегистровани]

Ово је требало да држи цело брдо...

Штеде материјал....

(четвртак, 15. мар 2018, 11:15)
anonymou nikad nije kasno [нерегистровани]

Izmenite

Saniranje kosina u tolikoj količini ne daje rezlutate jer su obale okomite i nije nikada sigurno za prolazak vozila,a kada se auto put pusti u saobraraćaj,i nije sigurno da nećeće sa desiti odron,nema toga da može neko dati garancije da toga neće biti,već treba uraditi sledeće u tom delu kosina premostiti tunelima,ako treba i novim mostovima ,makar to odužilo otvarenje auto puta,ali je večito.

(четвртак, 15. мар 2018, 09:25)
Markovljev [нерегистровани]

Operativa

Prema snimcima, to izgleda na čisto amaterski posao sa strašnom uštedom materijala.Srpska gradjevinska operativa izgradila celu bivšu Jugoslaviju, Irak, Libiju, Rusiju a danas nam po Srbiji "grade" Bugari, Grci, Italijani.

(четвртак, 15. мар 2018, 09:12)
anonymous [нерегистровани]

Neverica

Čitam ovaj tekst već treći ili četvrti put!I ne mogu da se ne uključim i komentarišem.Iako živim na severu Srbije radovao sam se toj deonici kao neko ko će tim putem prolaziti, i skrati put i sebi i svojoj porodici.Klincima sam pričao i pokušao da dočaram prolazak kroz dug tunel (posebno jer i mi čekamo jedan takav ispod Fruške gore).Nije mi jasno kada se radi na tako zahtevnom delu puta koji je prepoznat kao područje sa klizištima da se ne primenjuju neki od nekvencionalnih načina gradnje.Ako je nepredvidiva dubina na kojoj se tlo liže zašto se nije išlo na fiksiranje tla kroz dublje slojeve?(Naprimer bušenje i pod pritiskom upumpavanje betona i stvaranje mreže šipova koji bi sve to držali.)Ovako se na snimku vidi da je tlo zajedno sa betonom samo skliznulo u podnožje.Čak se i ne primećuje da je bitno pomoglo ono što su sada stavili.Pitanje je kada će se pokrenuti i ostatak.

(четвртак, 15. мар 2018, 08:50)
Goran [нерегистровани]

Koridor 10 - grdelicka klisura

Ovde nesme i ne moze da se gresi, sam radim na gradjevinskim projektima ali u Inostranstvu i za ovakve stvari se gubi poso i garantuje privatnon imovinom, garanciju za sakrivene-nevidljive greske su 30 Godina, jer ovo nesme da se desi u buducih 30 godina, ovde nije drzalo ni 3 meseca, a slicno moze da se desi i kad se deonica pusti u koriscenju i zato ovde ne vazi ono ko radi taj gresi, ovde je zatajio i izvidzac i kontroler, ovde se radi samo o staticnom proracunu geodeta i potrebe izvodjenja a to je najlakse u ovom problemu, i ako se to nije ispostovalo, onda se zna ko je kriv.

(четвртак, 15. мар 2018, 08:43)
anonymous [нерегистровани]

Nije ni cudo

Izvodjaci su pod pritiskom politicara koji ih teraju da zavrsavaju objekte uoci nekih izbora, da bi se hvalili kako su tacni i brzi....I onda je ovako nesto normalno.A i ono sto je u doba Tita napravljeno ne moze da se poredi sa ovima.Traje i dan danas.Ne verujem da su danasnji strucnjaci nestrucni bas toliko.

(четвртак, 15. мар 2018, 02:43)
anonymous [нерегистровани]

Stednja na racun kvaliteta

Problem je da se danas stedi novac, ili bolje receno, sagradicemo ali na najekonomičniji (čitaj najjeftiniji) nacin.U vreme Tita se gradilo da traje.I onoga koji je napisao komentar "goli otok" želim da zamolim da ne priča svašta.Mnogo ih se poziva na Goli Otok a da nemaju pojma o cemu se radi.Ko je to zbog greske u izgradnji poslan na Goli Otok?

(среда, 14. мар 2018, 21:43)
anonymous [нерегистровани]

Dobar je onaj Teslin izum za sanaciju klizista

Strujom.

(среда, 14. мар 2018, 21:16)
anonymous [нерегистровани]

gospodo

Ovo je vec drugi nazovi incident ove vrste povodom iste stvari,tako da neko treba debelo i da plati i jos da bude kaznjen u ovom slucaju izvodjac radova.