Пројекат "Школе за 21. век" – припрема ученика за "изазове новог света"

Дигитално образовање је кључна тема не само у Европи, већ целом свету, јер истраживања показују да ће у будућности деведесет одсто послова зависити од дигиталних вештина, па је важно да нашу децу припремамо за изазове новог света, оцењено је на свечаности поводом почетка имплементације пројекта "Школе за 21. век".

Клер Сирс, директорка Британског савеза за Западни Балкан истакла је да тренутно чак четрдесет седам одсто становника ЕУ не поседује дигиталне вештине, што штети развоју привреде.

Указала је да је јасно да постоји раскорак у дигиталним вештинама и да ће то утицати на децу и њихову будућност.

"Решење тога је комплексна ствар и захтева укључење многих актера. Нема сумње да је затварање тог раскорака један од приоритета будућности", оценила је она.

Сирс је казала да је добра ствар довођење нових технологија у учионице, али да постоје назнаке да темпо којим се развија технологија превазилази могућности наставника да то квалитетно укључе у наставу.

Због тога, како је нагласила, важно је да се адекватно развију способности наставника да предају о новим технологијама.

Истовремено је поручила да су дигиталне вештине битне, али да је, пошто припремамо децу за послове који још увек нису дефинисани и не постоје, битнода се развијају транзверзалне вештине попут критичког размишљања и рада у тиму.

Дигитализација – нови изазов

Амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф нагласио је да се свет, како кажу многи, данас мења брже него раније и да је одувек било важно да се деца обуче за нове изазове.

Чињеница је да је у садашњем свету дигитализација кључна тема, која доноси многе промене у пословном свету, па је важно да припремимо нашу децу за њих, нагласио је он.

Британски дипломата је рекао да је због тога Британски савет у фокус свог рада ставио дигитализацију и нове технологије у школама.

Киф је рекао да се ради о регионалном пројекту, који је уједно и једна врста припрема за Самит о Западном Балкану, који ће се, у оквиру Берлинског процеса, одржати у Лондону 9. и 10. јула.

На том Самиту, како је објаснио, главне теме ће бити регионална повезаност и економска стабилност, а у оквиру тога дигитализација заузима важно место.

Важно је, међутим, да се напори на овом пољу не завршавају само на дискусијама на највишем нивоу, већ то има смисла само ако се спроводи у дело.

И програмирање и критичко размишљање

Саша Стојановић, помоћник министра у Миистарству просвете, науке и технолошког развоја подвукао је значај пројекта за Србију, пошто ће захваљујући њему деца учити да раде интересантне ствари и помогну нашој земљи када порасту.

"Битно је да отклонимо највећи проблем у учењу, а то је страх. Многа деца крену у учење предмета и појави се страх због којег не могу да напредују добро. Да би се страх отклонио најбољи начин је да учење претворимо у игру, а један од могућности за то је да им поклонимо једно од оваквих окружења", казао је он.

Регионални програм Британског савета подржава развој капацитета школа како би својим ученицима омогућиле да стекну вештине критичког размишљања, решавања проблема као и прорамирања које су од суштинског значаја за остваривање позитивног доприноса култури и привреди 21.века.

Овим програмом, школе учеснице добијају сто џепиних рачунара, обуку за осам наставника као и могућност за размену искустава са другим школама које су део програма укључујући и школе из других земаља.

Представницима десет одабраних школа данас су, у здању Основне школе "Бранислав Нушић", уручени уређаји и демонстрирано је како се користе.

број коментара 1 пошаљи коментар
(четвртак, 22. феб 2018, 13:37)
anonymous [нерегистровани]

Kriterijum

Koje su to skole, i po kom kriterijumu su izabrane?