Представљен пројекат изградње метроа у Београду 

На Макишком пољу већ постоји неопходна инфрастуктура за почетну станицу метроа и зато је, између осталог, то место одговарајуће за почетак реализације тог пројекта, каже Том МекЕлигот, стручњак за јавни градски првоз из компаније WSP, која је израдила мастер план саобраћајне инфраструктуре града.

МекЕлиот је данас у Старом двору представио пројекат изградње метроа, чија би прва линија, према ранијим најавама, ишла од Макишког поља до Аде Хује.

Он је навео да је Макишко поље важно због изградње инфраструктуре које је потребна за одржавање.

"Тамо има довољно простора за 'park and ride' (паркирај и вози) који ће да прими саобраћај пре него што уђе у најоптерећеније делове града", рекао је Елигот. 

Не слаже се са тврдњама да Макишко поље није право место за почетну станицу метроа, наводећи да је то место изузетно важно на "дуже стазе" због развоја града и кад се има у виду изградња помоћне инфраструктуре за одржавање метроа. 

Према речима градоначелника Београда Синише Малог, изградња прве линије метроа почеће 2020. године, биће пуштена у рад 2022. године, а новац за то је обезбеђен.

Како је рекао, планирање и изградња метроа није политичка тема, већ колосалан пројакат од националног значаја о "којем једино стручњаци могу да доносе коначне одлуке".

Убрзати саобраћај у граду 

Он је додао да су стручњаци закључили да ће једино две линије метроа у комбинацији са четири линије "БГ-воза" убрзати саобраћај у граду, повезати удаљене крајеве града и отворити велике инвестиционе потенцијале у свим деловима центра града.

Како је рекао, у израду плана су били укључени и домаћи, најеминентнији стручњаци, па је први пут "добијен конкретан и детаљан план који ће служити као смерница у процесу решавања саобраћајних проблема за које се до скора мислило да су нерешиви".

"Они су закључили да само једна линија метроа самостално не би значајно растеретила гужве у саобраћају, већ да је за решавање кључних саобраћајних проблема неопходно проширити градску железницу "БГ-воз" и интегрисати је у прве две линије метроа", подвукао је Мали.

Како је појаснио, анализирана је постојећа саобраћајна инфраструктура у граду, како би се знало како се путници крећу, које су најоптерећеније тачке, где се стварају највеће гужве...

"Зато нам је била потребна помоћ еминентних стручњака, да се напокон разоткрију све заблуде о метроу које су постојале у јавности више од 40 година. Бушити скупе тунеле по Београду само да бисте могли да кажете да се метро гради је неозбиљно, градити метро који ће бити празан и неисплатив само да би се створио утисак да Београд има метро је неодговорно", рекао је Мали.

Циљ надлежних је, каже, да се изгради метро који ће, пре свега, служити Београђанима тако што ће скратити време путовања и смањити гужве у саобраћају. 

"Метро који ће бити исплатив и оправдан", подвукао је градоначелник и додао да план метроа који се данас представља "није осмишљен на основу насумичних процена малог круга људи из политичког живота, већ на основу исцрпних анализа и процена домаћих и иностраних стручњака".

Број коментара 21

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво