Изабрани слогани за кампању подстицања рађања

Министарство културе и информисања и владин Савет за популациону политику одабрали су на конкурсу слогане за кампању подстицања рађања у Србији и прво место деле: "Љубав и беба – прво што нам треба!" и "Рађај, не одгађај!"

Изабрано је шест слогана уместо планирана три. Четири су из Београда, један из Панчева и један из Куршумлије, објавило је Министарство културе.

Прво место деле слогани "Љубав и беба  – прво што нам треба!" Драгутина Крушке (Београд) и "Рађај, не одгађај!" Бранкице Мандић (Београд), на другом су "Мама – нећу сама, тата – хоћу брата" Вање Милић (Куршумлија) и "Доста речи, нек закмечи" Милоша Вељовића (Београд).

Треће место деле слогани "Чуда се не дешавају. Чуда се рађају" Маријане Арацки (Београд) и "Нек се деца рађају и лепе ствари догађају" Јелене Фатовић Николић (Панчево).

За изабране слогане предвиђене су новчане награде у следећим износима: прво место 150.000 динара, односно два пута по 75.000 динара, друго место два пута по 37.500 динара и треће место два пута по 25.000 динара.

На јавни позив пристигла су 1.002 предмета у 948 писама из 104 града Србије.

Комисија је већином гласова донела одлуку да не додели појединачне награде с обзиром да ни један од предлога не задовољава потребу да једна порука идентификује сложеност проблема пројектног задатка из јавног позива, већ да прогласи по два добитника за сва три места.

У комисији су били министарка без портфеља задужена за демографију Славица Ђукић Дејановић, државни секретар Министарства културе и информисања Александар Гајовић, шеф кабинета министарке Ђукић Дејановић Никола Јовановић, директорка Међународна асоцијација за адвертајзинг Јелена Ивановић и оснивач Института за историју оглашавања Владимир Чех, као председник комисије.

Наглашено афирмативне поруке

На предлог Савета за популациону политику Владе Србије, Министарство културе и информисања је 4. децембра 2017. упутило јавни позив за израду слогана који ће бити коришћен у кампањи за промоцију мера популационе политике са циљем подстицања рађања у Србији.

Комисија је у својој анализи приспелих радова констатовала да се примећени условни популизам у предлозима огледа и у тону и стилу приспелих порука.

Оне су надахнуте, наглашено афирмативне, засноване на домаћем поимању породице, заједнице, љубави, потомства.

Како је наведено, приметни су и дидактичност, поучност и сентименталност.

"Ретко су поруке биле тврђе, опорије или компетитивне. Ту нема 'политичке политике', али има схватања темељне угрожености друштва и императива промена разумевања и понашања", наводи се у анализи.

По оцени комисије овакав стил и тон не може бити обележје планиране кампање, будући да је она ограничена временски, материјално и медијски и да има специфичне циљеве веће продорности и видног покретања.

Такође наводе да кампања мора поштовати схватања и осећања грађана, њихов сензибилитет и начин општења управо на ове теме, где се са општег нивоа мора брзо и сигурно спустити и задржати на породичном и индивидуалном, а што умереније на институционалном нивоу, наведено је у саопштењу.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво