Изабрани слогани за кампању подстицања рађања

Министарство културе и информисања и владин Савет за популациону политику одабрали су на конкурсу слогане за кампању подстицања рађања у Србији и прво место деле: "Љубав и беба – прво што нам треба!" и "Рађај, не одгађај!"

Изабрано је шест слогана уместо планирана три. Четири су из Београда, један из Панчева и један из Куршумлије, објавило је Министарство културе.

Прво место деле слогани "Љубав и беба  – прво што нам треба!" Драгутина Крушке (Београд) и "Рађај, не одгађај!" Бранкице Мандић (Београд), на другом су "Мама – нећу сама, тата – хоћу брата" Вање Милић (Куршумлија) и "Доста речи, нек закмечи" Милоша Вељовића (Београд).

Треће место деле слогани "Чуда се не дешавају. Чуда се рађају" Маријане Арацки (Београд) и "Нек се деца рађају и лепе ствари догађају" Јелене Фатовић Николић (Панчево).

За изабране слогане предвиђене су новчане награде у следећим износима: прво место 150.000 динара, односно два пута по 75.000 динара, друго место два пута по 37.500 динара и треће место два пута по 25.000 динара.

На јавни позив пристигла су 1.002 предмета у 948 писама из 104 града Србије.

Комисија је већином гласова донела одлуку да не додели појединачне награде с обзиром да ни један од предлога не задовољава потребу да једна порука идентификује сложеност проблема пројектног задатка из јавног позива, већ да прогласи по два добитника за сва три места.

У комисији су били министарка без портфеља задужена за демографију Славица Ђукић Дејановић, државни секретар Министарства културе и информисања Александар Гајовић, шеф кабинета министарке Ђукић Дејановић Никола Јовановић, директорка Међународна асоцијација за адвертајзинг Јелена Ивановић и оснивач Института за историју оглашавања Владимир Чех, као председник комисије.

Наглашено афирмативне поруке

На предлог Савета за популациону политику Владе Србије, Министарство културе и информисања је 4. децембра 2017. упутило јавни позив за израду слогана који ће бити коришћен у кампањи за промоцију мера популационе политике са циљем подстицања рађања у Србији.

Комисија је у својој анализи приспелих радова констатовала да се примећени условни популизам у предлозима огледа и у тону и стилу приспелих порука.

Оне су надахнуте, наглашено афирмативне, засноване на домаћем поимању породице, заједнице, љубави, потомства.

Како је наведено, приметни су и дидактичност, поучност и сентименталност.

"Ретко су поруке биле тврђе, опорије или компетитивне. Ту нема 'политичке политике', али има схватања темељне угрожености друштва и императива промена разумевања и понашања", наводи се у анализи.

По оцени комисије овакав стил и тон не може бити обележје планиране кампање, будући да је она ограничена временски, материјално и медијски и да има специфичне циљеве веће продорности и видног покретања.

Такође наводе да кампања мора поштовати схватања и осећања грађана, њихов сензибилитет и начин општења управо на ове теме, где се са општег нивоа мора брзо и сигурно спустити и задржати на породичном и индивидуалном, а што умереније на институционалном нивоу, наведено је у саопштењу.

број коментара 4 пошаљи коментар
(среда, 14. феб 2018, 11:48)
anonymous [нерегистровани]

Svaka cast, lepi slogani

Po meni je najlepsi "Radjaj ne odgadjaj". Sve sto se u zivotu odgodi, uglavnom se nikad ne uradi. Za decu je potrebna ljubav, vera, novac jeste vazan, ali ne i presudan. Ja i supruga imamo po prosecno primanje svakog meseca, to nije veliki novac, ali je ipak dovoljan za nas petoro, sve se lepo uklopi kad se pametno isplanira.

(уторак, 13. феб 2018, 18:06)
anonymous [нерегистровани]

O cemu vi pricate !

Kao da vam je ideja da sloganima dignete iz pepela jedan grad od 30.000 zitelja koji nam godisnje nestane. Nece to tako moci.

(уторак, 13. феб 2018, 18:03)
anonymous [нерегистровани]

Podsticaj

Nikakvim "remote" kampanjama,a bez snazne materijalne podrske nece se nista postici. 

(уторак, 13. феб 2018, 14:19)
anonymousДушко, Западни Сремац [нерегистровани]

Изабрани слогани у подстицању рађања

Никакви "слогани" неће помоћи и подстаћи рађање, све док ова и друге Власти не обезбеде услове, да се незапослени брачни парови-родитељи са једним и више деце, бар једно запосли, а не да ,као у овом случају 5-члану породицу ( родитељи и три мала детета), издржавају ,нана, дека и прадеда уз минимална 3 дечја додатка!