И мастер учитељи могу да предају информатику

Информатику као изборни предмет убудуће ће моћи да предају и мастер учитељи који су током студија остварили 90 ЕСП бодова из области информатике и рачунарства.

То је предвиђено Правилником о врсти образовања наставника из изборних предмета који је недавно усвојило Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

Правилником је прецизирано да школе могу да запосле мастер учитеље уколико нема одговарајућег кадра, дипломаца техничких и математичкхи факултетифа који тренутно образују ИТ стручњаке.

Мастер учитељи, уколико желе да предају информатику, у оквиру студија морају да положе најмање пет информатичких предмета из области - програмирање, објективно орјентисано програмирање, математика и теоријско рачунарство.

Ова новина изазвала је бројне позитивне, али и негативне коментаре на друштвеним мрежама, а једна од најчешћих замерки је да учитељи нису довољно квлификовани да предају информатику.

Декан Учитељског факултета проф. Данимир Мандић каже за Танјуг да се за ту могућност неће определити сви који завршавају учитељски факултет, већ 10 одстио студената који имају афинитете према информационим технологија.

Подсећа да су учитељи најбоље дидактичко- методички оспособљени за рад са ђацима, а да се из информатике од петог до осмог разреда изучавају елементарне ствари програмирања.

"Они сада предају изборни предмет "од играчке до рачунара" у нижим разредима основне школе и са додатним знањима они би могли да буду најбоље решење за информатику од петог до осмог разреда", нагласио је Мандић.

Појашњава да су и до сада на том факултету постојала три обавезна предмета из области информатике и рачунарства -Општа информатика, Образовна информациона технологија и Интернет технологија у образовању, али да је уведен и сет нових изборних предмета из информационих технологија.

"Све смо радили заједно са Заводом за унапређивање образовања и васпитања, који су анализирали наше програме и програме везане за информатику од петог до осмог разреда. Потпуно смо се уклопили у програмске садржаје неопходне за добијање компентенција за рад у вишим разредима основне школе", каже Мандић.

"Тешко да ће стручњаци радити као предавачи..." 

Мандић додаје да ће тешко ИТ стручњаци који су завршили ЕТФ, Математички факултет, ФОН радити у школи као предавачи јер им то не пружа могућност напредовања у послу, а и плате су много ниже него у привреди.

"Веома је значајно да они који предају информатику не направе баука од информатике и представе елементе програмирања деци на неразумљив начи. Циљ је да ученици заволе информатику, да схвате да она треба да буде примењена у свим наукама", наглашава декан Учитељског факултета.

Они који су завршили мастер студије за учитеља, а немају 90 ЕСП бодова из области информатике могу да полажу диференцијалне испите кроз програм целоживотног учења и тако стекну услове да предају информатику.

Осим информатике Правилником из 2012. године предвиђено је да мастер учитељи који има 60 ЕСП бодова из енглеског језика могу да предају тај страни језик од првог до четвртог разреда основне школе.

"Правилник је и то предвидео али ми до ове године тај програм нисмо реализовали. Сада крећемо и тај програм, материјални и кадровски услови постоје, тако да ће студенти моћи да бирају додатне изборне предмете који су акредитовани у оквиру енглеског језика", закључио је Мандић.

број коментара 5 пошаљи коментар
(понедељак, 12. феб 2018, 09:22)
Mile [нерегистровани]

Lepo je ovo

Lepo je ovo, samo treba istrajati na čitavoj priči.Ljudi greše kada kažu da je informatika budućnost - ona je sadašnjost i kamo sreće da je neko mislio o ovome ranije.Potrebno nam je brdo kadrova ako želimo da uhvatimo korak sa razvijenim svetom.Do sada smo imali situaciju da nastavnici opštetehničkog predaju i informatiku, a to je bila tiha jeza.Stari, nezainteresovani nastavnik pred penzijom, sa još jednom obavezom više.Tamo neki Basic i Pascal i to je to.Posle deca odu u srednju školu, tamo ih dočeka neki *stručnjak* za informatiku, koji im zadaje neke uvrnute zadatke, bez da ih pita da li znaju osnove algoritama, if-then-else...I tako imate situaciju da se đaci više plaše informatike, nego matematike.Nadam se da će ovaj potez biti korak u pravom smeru, da se jednom konačno sredi priča sa informatikom, da nam neko stručno uči decu.A ne da časove provode tako što ih nastavnik pusti da zevaju na društvenim mrežama.Puna podrška učiteljima!

(недеља, 11. феб 2018, 19:16)
Марко [нерегистровани]

И мастер учитељи могу да предају информатику

Мислим да је ово добри решење, зато што учитељи поред информатичког знања поседују и методичност и знају како да то знање што боље пренесу на децу.

(недеља, 11. феб 2018, 17:53)
Dejan [нерегистровани]

Dobro resenje

Moram da priznam da he ovo dobro resenje za decu

(субота, 10. феб 2018, 19:46)
Ранко Лазић [нерегистровани]

Учитељи са ИКТ компетенцијама могу да предају информатику у основној школи

Учитељи који су стекли дидактичко-методичке компетенције, компетенције из образовне технологије и ИКТ компетенције су кандидати за одличне наставнике информатике и рачунарства. На то указују многобројна истраживања у развијеним земљама где учитељи предају Информатику и рачунарство, као и неке друге предмете. Немојте да ово буде прича као са вакцинама.

(субота, 10. феб 2018, 16:09)
anonymous [нерегистровани]

Još jedan promašaj u osnovnom obrazovanju

Neverovatno da u Srbiji moraš imati master da predaješ deci u osnovnoj školi. Još malo pa će doktorat trebati. Svi znamo da profesori razredne nastave nemaju ama baš nikakve kompetencije da predaju informatiku. U Republici Srpskoj su usled nedostatka kadra prilikom uvođenja informatike u osnovnu školu (2002) prosvetne vlasti izvršile privremeno doškolovavanje nastavnika matematike, fizike i tehničkog obrazovanja za sticanje kompetencija nastavnika informatike, a danas nakon 16 godina ovu nastavu izvode profesori informatike. Sramota je da se nastava informatike uvodi 15 godina nakon što je uvedena u Hrvatskoj, BiH i Crnoj Gori.