Шта мучи друмске превознике у Србији?

У Србији су све траженији професионални возачи аутобуса и камиона, а то одавно траје. Додатни проблем је што се све више, ионако малобројних возача, одлучује за рад у иностранству.

"Аутопревоз" Чачак тренутно запошљава 230 возача, а до нових тешко долази. Памти времена када је у резерви било и до њих двадесет. Висина зараде их најчешће одвраћа, мада се превозници жале и на већи проблем.

"Оно што је сада промењено јесте да због недостатка дозвола многи наши транспортери отварају фирме у Словенији и онда стварају огроман сифон за возаче, односно за одлазак возача и плашим се да ће та појава у наредном периоду бити све више изражена", објашњава директор "Аутопревозa" Чачак Александар Петронијевић.

То би спречила, кажу аутобуски превозници, промена закона.  

"Закон каже да возач за полагање Д категорије мора две године да има Ц категорију. Законодавства ЕУ су одавно избацила ту клаузулу, наше законодавство још увек држи те две године што нас омета да директно приступимо бироу незапослених и да им понудимо стипендирања и брзи прилив нових возача", каже Петронијевић.

Да до њих тешко долазе кажу и приватни превозници.  

"Имамо проблема око разних директива и којекаквим испуњавањем услова за возаче по новом закону следује СПС, односно професионална оспособљеност возача и то ће да кошта возаче, бићемо у још већем проблему. Фирме које не буду могле да нађу нове возаче мораће да распродају возни парк а то је проблем за Србију, највећи девизни прилив је из међународног транспорта робе и путника", напомиње председник Удружења превозника МДТ-систем Љубинко Златић.

Потражња је велика, потврђују и у НСЗ. Прошле године до посла су најбрже долазили возачи аутобуса и теретњака.  

"У прошлој години је било око 2.600 пријављених потреба за запошљавањем од стране послодаваца и готово сви су и запослени. Оно што послодавцима може да смета односно да буде проблем приликом запошљавања јесте да радници не поседују неке додатне вештине. Према нашим сазнањима, то је најчешће непознавање ниједног страног језика", истичу из НСЗ.

Српски возачи посао траже и лако га добијају у Словенији, Хрватској, Немачкој и скандинавским земљама. Тамо зарађују три пута више од просечне плате возача аутобуса у Србији која је до 60.000 динара.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво