Искуства грађана са контролорима Бусплуса

Заштитнику грађана од почетка године стигло је 28 притужби грађана на рад Бусплус контролора. Најчешће су указивали на то да их контролори, када их ухвате без карте, вређају, избацују из превоза, прете комуналном полицијом. Испоставило се да су грађани у већини у праву, каже омбудсман.

Иако је имала месечну карту, Бусплус контролори уручили су јој казну, то је недавно искуство студенткиње из Београда која се јавила редакцији РТС-а.

Када им је, каже, рекла да је карту заборавила у другој ташни, захтевали су личну карту, наводно како би у свом систему проверили да ли заиста има плаћену карту.

Уместо провере, уручили су јој прекршајни налог. Написала је жалбу и тако је успела да поништи казну. Слична искуства грађана су различита.

"Контролори прилазе женама и деци, а када виде јаког мушкарца они се праве луди", рекла је једна суграђанка.

"Има један на овој линији према Ади није добар, виче, а има и доста љубазних", рекла је друга суграђанка, док је трећа указала да прете комуналном полицијом.

Иако су контролори дужни да путнику без карте најпре понуде тзв. посебну карту од 2.000 динара, дешава се да грађанима то прећуте, инсистирајући да им уруче казну од 6.000 динара.

У превозу прописе свакодневно крше грађани, који се шверцују, али и контролори када од њих захтевају личну карту, што је не само противзаконито него је и противуставно. 

Заштитник грађана Зоран Пашалић каже да контролор у јавном градском превозу нема право да легитимише путника.

"Ако путник нема карту, понудиће му да купи посебну карту, ако он то не жели, онда му тражи идентитет, односно да каже име, презиме, јединствени матични број и адресу. Ако посумња да лице које нема карту није то лице, онда мора тражити асистенцију комуналне полиције или полиције", каже Пашалић.

Иако је пракса да контролори легитимишу грађане у превозу, наочиглед свих, постала готово правило које траје годинама, заштитник грађана сматра да ситуација још није толико узнемирујућа да би предузимао озбиљније мере од разговора са челницима јавног градског превоза.

"Ако ми утврдимо да је потребно да конкретним упутствима који иду у писаној и званичној форми, ми ћемо то урадити", рекао је Пашалић.

На питање да ли мисли да је потребно, одговорио је да према броју притужби то не може да каже. 

Ипак, Заштитник грађана по закону може да поступити и по сопственом сазнању када оцени да неки орган управе повређује људска права и слободе.

У компанији која је увела Бусплус систем, упућују нас на Секретаријат за јавни превоз. У Секретаријату нам отказују уговорено снимање због, како су навели, неодложне обавезе. Иако смо понудили да сами одреде нови термин снимања, то нису учинили.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
25° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи