Шарчевић у Бањалуци: Размена искустава и наставак сарадње

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић првог дана посете Бањалуци састао се са министром просвете и културе Републике Српске Даном Малешевићем са којим је разговарао о сарадњи и активностима у циљу подизања квалитета образовања на доакадемском нивоу, примени дуалног система образовања и информационих технологија у образовању.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја је саопштило да је Шарчевић подсетио да је Србија донела низ реформских закона на свим нивоима образовања, који имају за циљ да повећају квалитет и ефикасност целокупног образовног система.

Посебно је нагласио важност дуалног система образовања и закона који се односи на његову примену у средњим школама.

Циљ је, каже Шарчевић, да Србију приближимо оним замљама у којима је дуално образовање више заступљено. Као пример навео је Швајцарску у којој осим гимназија постоји само модел дуалног образовања и који похађа три четвртине ученика, наводи се у саопштењу.

Он је истакао важност реформе гимназије, која подразумева програме за посебно надарене ученике и бројне изборне програме, који дају веће могућности ученицима да направе избор у складу са сопственим склоностима и потенцијалима, а чиме је, према његовим речима, направљена изузетна повезница између средњег и високог образовања.

Министар Малешевић је подсетио да је захтев привредника да се повећа обим практичне наставе и подстакне упис деце на занатске профиле. Почетна искуства у вези са дуалним образовањем у Србији ће нам сигурно користити, нарочито имајући у виду да је Србија усвојила Закон о дуалном образовању, рекао је Малешевић.

Додао је да се ученици све мање опредељују за занате и да је на Министарству да осмисли како да их врати у школе након којих могу да нађу одмах запослење.

Министри су посетили и Основну школу "Иво Андрић" у Бањалуци, и присуствовали презентацији примене информационе технологије у настави у оквиру програма "Доситеј".

Министар Малешевић је истакао да је употреба информационих технологија у образовању одличан начин да се осавремени настава.

Пројекат "Доситеј" до сада је уведен у 125 основних школа, а у плану је да буде уведен и у преостале 62 основне школе, рекао је Малешевић и додао да је важна свака прилика да се ученици што боље информатички образују, додаје се у саопштењу.

Министар Шарчевић је, такође, истакао важност увођења дигитализације система образовања, на којој се интензивно ради, нагласивши да је у Србији развој образовања препознат као окосница развоја друшта. Када је у питању дигитализација система министар Шарчевић је рекао да је Србија храбро кренула у тај посао. До сада је есДневник уведен у 60, а до краја године требало би да достигнемо бројку од 200 школа, рекао је Шарчевић.

Министар Шарчевић је о унапређењу сарадње Србије и Републике Српске разговарао и са председницом Владе Републике Српске Жељком Цвијановић.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво