Новине у гимназијском образовању

Вежбе из појединих обавезних предмета – страни језик, биологија, хемија, као и нови изборни програми, новине су које предвиђа наставни план за гимназије који је урадила Радна група Министарства просвете.

Наставни план урађен је за сва три типа гимназија – општи, друштвено-језички и природно-математички смер, а Завод за вредновање образовања и васпитања ће на основу њега израдити наставне програме за први разред гимназије.

Редефинисани наставни план уводи вежбе код једног броја обавезних наставних предмета –страни језик, биологија, хемија и нове изборне програме, поред постојећих грађанско васпитање или верска настава и други страни језик.

Нови изборни програми су: Језик, медији и култура; Појединац, група и друштво; Здравље и спорт; Образовање за одрживи развој; Уметност и дизајн; Примењене науке (у трећем и четвртом разреду овај предмет се дели на науке које усмеравају ученике ка медицинским наукама и науке које усмеравају ка техничким наукама).

Изборни програми биће и Уметност и дизајн, Основи геополитике, Економија и бизнис, Религије и цивилизације, Методологија научног истраживања, Савремене технологије.

Редефинисани наставни програми засновани су на исходима учења. Новине имају за циљ повећање квалитета, релевантности и ефикасности општег средњег образовања, повећање обухвата ученика општим средњим образовањем и васпитањем, саопштило је Министарство просвете.

Радна група је имала задатак да у складу са правцима из Стратегије развоја образовања у Србији до 2020. године и акцијама из Акционог плана припреми смернице развоја општег средњег образовања.

Принципи за израду смерница били су: поступност у увођењу новина, поступна припрема школа, наставника и ученика за новине које су усмерене на остваривање дугорочних циљева образовања дефинисаних у Стратегији (квалитет, обухват, релевантност, ефикасност).

Затим, изборност, већа понуда изборних програма у циљу боље припреме ученика за наставак школовања, избор занимања, али и већег задовољства ученика образовањем и интердисциплинарност, развијање функционалног знања и компетенција ученика.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво