Интернет као део пакета хуманитарне помоћи

Када је Међународни комитет Црвеног Крста пре четврт века отворио канцеларију у Београду, у региону се ратовало. Ко би рекао да ће данас Београд бити информатички центар за операције Црвеног Крста у целом свету?

Помоћ Међународног комитета Црвеног крста стиже у 80 земаља света, а за сваки проблем који настане на терену прво сазнају у Београду.

Уколико сте Црвени крст замишљали само као складиште конзервиране хране и ћебади, преварили сте се. Хиљаде проблема свакога дана се решава путем рачунара у Црвеном крсту. 

"Били смо у Етиопији када се проблем десио, требало је да кренемо у дистрибуцију, међутим систем је пао, људи нису били могућности да издају робу из магацина", каже аналитичар пословања у Међународном комитету Црвеног крста Јелена Димитријевић. 

У таквим ситуацијама проблем се одмах пријављује људима у Међународном комитету црвеног крста. 24 сата дневно, седам дана у недељи, бележе захтеве, решавају их или прослеђују даље.

"Пружамо подршку званично на два језика, односно три, недавно је почео и шпански јер смо интегрисали регион Јужне Америке који захтева од нас познавање, имамо код нас и колеге које говоре и шпански, француски је 50 одсто заступљен, а енглески говоримо сви", напомиње Игор Ђорђевић. 

Управо је познавање језика један од разлога што се ИТ центар Међународног Црвеног крста нашао баш у Београду. Али, није једини. 

"Овакав центар у Швајцарској би коштао много више него у Београду и то је био један од разлога што је отворен овде а такође и рационализација трошкова. Анализа је урађена током дужег периода и многи фактори су узети у обзир, стабилност земље, прилика, способности људи. Треба рећи да Србија има веома добре кадрове", истиче менаџерка Центра за глобалне подршке Међународног комитета Црвеног крста Лидија Кљајић. 

У пакет хуманирне помоћи данас улази и интернет. Јер комуникација је како кажу, питање живота и смрти данас.

Међутим, и поред свих нових технологија, и у 2017. људи могу да изгубе контакт са својим породицама.

"Једноставно када се деси нека таква непланирана ситуација као што је земљотрес, ви немате времена да покупите свој телефон, свој пуњач за телефон и тако даље, на крају крајева и ти предајници за мобилну телефонију су оштећени у тим ситуацијама", каже шеф другог нивоа ИТ подршке у Центру за глобалне подршке МКЦК Срђан Максимовић. 

Лепо је знати да се и у најудаљенијој тачки света такав проблем решава из Београда.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи