Нови експеримент "Фејсбука", ко добија а ко губи

"Фејсбук" је одлучио да у Србији и још неколико земаља на неко време уведе ново правило - да се корисницима те друштвене мреже на почетној страници појављују само активности њихових пријатеља, али не и вести медија, активности цивилног сектора, рекламе компанија и других. Како ћемо се убудуће информисати о тим садржајима и ко ће добити, а ко изгубити од таквог, за сада експеримента?

На једном месту објаве пријатеља, на другом садржаји страница. "Фејсбук" је тако поделио приватни и пословни део.

"Они постови које објављују сви они који нису физичка лица неће излазити у основном садржају који видимо, оне ће бити у неком додатном садржају на додатном месту које морамо да кликнемо ако желимо да га видимо, а моћи ће да пређе у основни садржај који сви корисници иначе читају само ако буде плаћено", објашњава Ђорђе Кривокапић, доцент на Факултету организационих наука.

Упућени истичу да "Фејсбук" на сваких неколико месеци смањује проценат оних који могу да рекламирају своје активности путем странице, а да за то не плаћају. Већа видљивост – већа цена.

"Сад нас тера да сви ми који имамо неке странице, било да смо медији или неке фирме, још више плаћамо. ‘Фејсбук‘ зна да ако имате неку вашу страницу, веб страницу, и ако користите ‘Фејсбук‘ посета уме да буде и дупло већа на тој вашој страници него без ‘Фејсбука‘ и онда је ту математика јасна, ако ви кроз ту вашу страницу подижете њену читаност и можете да зарадите кроз неке огласе, ‘Фејсбук‘ каже ‘да, хоћу и ја више да зарађујем‘", напомиње Борислав Миљановић из агенције "Represent Communications".

Осим на представнике бизниса, већ на почетку експеримента негативне последице потресају и онлајн медије.

"Имате шест земаља у којима су онлајн медији дубоко погођени тим потезом ‘Фејсбука‘ јер је негде драматично, чак је пало на петину, чак и мање од петине, посета са ‘Фејсбука‘. Твоја ‘Фејсбук‘ страна има мање посета него што је имала раније", каже заменик уредника интернет портала РТС-а Раде Мароевић.

Дневни лист Данас због нових правила послао је примедбу "Фејсбуку". Њихова онлајн редакција оцењује да се тако додатно смањује слобода медија у Србији, што доприноси медијском мраку. "Фејсбук" одговара да је у питању само ограничени период у којем ће корисницима у Србији ограничити њузфид.

број коментара 0 пошаљи коментар