Недовољно квалификованих возача у Србији

Готово у свим европским државама недостаје квалификованих возача. Статистика показује да је, од 36 држава, у чак 23 радно место возача међу првих десет које послодавци најтеже попуњавају. Због тога већина европских држава има стално отворене конкурсе за пријем квалитетних возача, које увелико користе и наши држављани јер им се више исплати да возе у било којој од тих земаља.

У Србији има 100.000 привредних возила, од којих је 10.000 у међународном превозу, а за њихово коришћење потребно је 120.000 возача и још око 20.000 људи који ће возила одржавати.

Наш школски систем није прилагођен потребама привреде и, ако се овако настави, нећемо моћи да обезбедимо 140.000 људи који ће радити у транспорту путника, а извоз због недостатка домаћег превоза може поскупети за 20 одсто, кажу у Привредној комори Србије.

"Србија мора годишње да обучава и производи око 2.000 возача да би задовољила и међународне и домаће превознике и аутобусе, како бисмо имали безбедне возаче у свим сегментима", рекао је Душан Николић из ПКС-а.

Да би се овакава ситуација превазишла, Удружње превозника Међународни транспорт нуди школовање и преквалификацију возача са Б на Ц и Д категорију, уз обавезу да се уложена средства у обуку, која су око 1.500 евра, врате за две године.

"Хтели смо да кренемо са пробном групом, да прођемо сваки корак. Када будемо објавили на целој територији Србије, мислим да ће бити велики одзив", каже Александар Спасић из тог удружења.

У Србији се тренутно за возаче школује мање од 3.000 ученика, а потребе су око 5.000 годишње.

Дошколовање кошта 1.500 евра, а то је трошак који већина младих возача себи не може да приушти, па је једини спас да превозници који имају возне паркове стипендирају младе возаче, јер ускоро неће моћи ни да их пронађу, кажу у Привредној Комори Србије.

број коментара 1 пошаљи коментар
(уторак, 24. окт 2017, 16:04)
То је оно право! [нерегистровани]

Најзад,признање!

"Недовољно квалификованих возача у Србији"- "Овим путем,више возит нећу..."