Новине при техничком прегледу возила

Министарство унутрашњих послова појачано контролише саобраћај у целој земљи, а нарочито брзину, алко-тестове, коришћење сигурносног појаса, а до краја године очекује нас и нови закон о безбедности саобраћаја. Једна од новина биће и фотографисање аутомобила на техничким прегледима, чиме би се избегли фиктивни технички прегледи.

Технички прегледи у нашем окружењу постају све строжи приликом прегледа исправности возила, али и издувних гасова. У Босни и Херцеговини власници култних возила попут "голфа двојке" биће принуђени да га се одрекну или да плате високе еколошке таксе за загађење и возе га као олдтајмере.

У Србији постоје прописани нормативи за загађење, али на техничким прегледима није пракса да се користи сонда приликом прегледа ауспуха. Многи возачи су скинули катализатор на наговор мајстора како би уштедели гориво. Убудуће, ако не буду имали катализатор, неће моћи да региструју возило.

"Сваки пут када испред вас видите аутомобил који испушта велику количну дима имајте у виду да сигурно кроз вентилацију добијате малу количину отрова нарочито ако имате укључену климу или отворен прозор", наводи Борис Боровић из Техничког прегледа "Десет плус".

Од нове године, нећете моћи да региструјете возило које има плин а да није уписано у саобраћајну дозволу. Биће забрањена и вожња аутомобила коме је видно оштећена шофершајбна. Гуме морају да имају прописну шару, а неће се толерисати ни некомплетан прибор и прва помоћ.

Неће више бити могућности да неко друго возило које има добре кочнице кочи за вас и прави лажни дијаграм. Све ово може да поскупи одржавање возила, тако да се многима који сада заобилазе закон више неће исплатити да региструју возило.

"Увођење видео-надзора на техничке прегледе за мене је врло битно јер ће се већ једном решити мистерија да ли је возило било на тахеничком прегледу и да ли је на том возилу уопште урађен технички преглед какав би требало да буде урађен по пропису, тачније видеће се ко савесно обавља ову битну функцију", објашњава Боровић.

Годишње у Србији због техничке неисправности у 1.000 незгода чак 70 лица изгуби живот.

"Сигурно ће тај систем безбедности саобраћаја који чине возило, пут и возач самим тим бити бољи и успешнији у погледу смањивања броја саобраћајних незгода и страдалих на путевима", наводи Милан Вујанић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Свака накнадна преправка или преиначење намене возила, на пример из теретног у путничко и обрнуто, мораће да има одређени атест и фото-приказ.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи