"Од Новог Сада до Београда возом за око пола сата"

Друга фаза радова на деоници пруге Београд – Бар, почеће сутра, а планирано је да радови буду завршени до краје ове године. У оквиру ове фазе, руске железнице реконструисаће деоницу Вреоци-Ваљево, која није могла у потпуности да се заврши у шпицу туристичке сезоне. А, интензитет радова на пружном правцу од Београда до Новог Сада се појачава. Ресорна министарка Зорана Михаловић најављује да ће се после пуштања у рад Жежељевог моста од јануара возови на тој релацији кретати пројектном брзином од 200 километара на час, што значи да би се на пример од Новог Сада до Београда могло стићи за нешто више од пола сата.

Пруга Београд – Будимпешта стратешки је правац за превоз робе и путника у наредним деценијма.

Из ресорног минстартва најављују да ће из средстава руског кредита у октобру почети изградња деонице Стара Пазова – Нови Сад која је једна од најзатхтевнијих на тој рути јер пролази кроз Фрушку Гору па се приликом њеног пројектовања морало водити рачуна о екологији. 

"То је део који се модернизује из руског кредита. Све је спремно, грађевинска дозвала је издата за овај део пруге и ми очекујемо по плаћању накнаде за шуме, колико сам информисана код Инфраструктуре Железнице, да извођач почне радове", рекла је Зорана Михајловић, минстарка саобраћаја, инфраструктуре и грађевинарства.

Српске железнице са компанијом руских железница "РЖД Интернешнел" потписале су уговор о руском кредиту за градњу пруге Стара Пазова – Нови Сад у дужини од 40 километара. Вредност радова је 338 милиона долара, а планирана је модернизација постојећег и изградња другог колосека.

"У саставу пројекта постоји и тунел, укупне дужине 1,1 километар који се састоји из две цеви и вијадукт, односно железнички мост са дужином већом од четири километра", каже Mансурбек Султанов из "РЖД Итернешенел".

Пројектом на траси будуће пруге Београд – Нови Сад обухваћено је 111 километара колосека у станицама и на отвореној прузи, од чега ће бити око 84 километра реконструисаних и 27 километара потпуно нових колосека. Предвиђена је замена и уградња 150 нових скретница, од којих оне на главним колосецима подржавају брзине од 220 на правцу и 100 километара на час при скретању.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи