Да ли агенција треба да обештети путнике због 12 сати чекања на нови аутобус?

Група од 80 путника која је на путу ка Грчкој чекала 12 сати због квара аутобуса, још није стигла до жељене дестинације. Кажу да још не знају хоће ли вечерас успети да пређу на острво Евију и како. Из агенције "Луи травел", поред извињења, даје и објашњење - кажу да је квар који се догодио на путовању непредвидива и ванредна околност, која није могла да буде спречена. Путници најваљују тужбу.

Уместо на плажама другог по величини грчког острва, око 80 туриста још је у аутобусу, oд јуче ујутру. После два вишесатна застоја због квара, ноћи проведене на отвореном, скорији долазак на Евију је упитан.

"Не знамо када ће се завршити путовање пошто су практично сви термини за трајект прошли, једина опција је да се можда иде на мост", каже један од путника Горан Стевановић.

Истиче да се путницима нико од представника агенције укључујући и водича који је у аутобусу од два сата није обратио.

Другачије каже организатор путовања - агенција "Луи Травел". У кратком телефонском разговору за РТС тврде да су они и њихови водичи све време у контакту с путницима. У саопштењу послатом другим медијима упућују извињење.

"Услед квара клима уређаја у аутобусу ангажовани су механичари који нису успели да отклоне квар, а на инсистирање путника да се настави путовање то је и учињено, тврде из агенције. "Међутим, иако је путовање настављено агенција 'Луи Травел' је одмах послала други аутобус као замену. Услед гужве на граничним прелазима долазак аутобуса је условио нешто дуже чекање", наводе представници агенције.

Тачније пет сати код Врања, седам сати код једне грчке бензинске пумпе. Путници су време кратили у ресторану пумпе, на тротоарима, околној трави. Са становишта безбедности, недопустиво.

Координатор Комитета за безбедност саобраћаја Милан Божовић напомиње да путници не би смели да се налазе и крећу по коловозу. У ситуацији када је возило покварено и када су путници ван возила, то је очекивано. "Оно што је спорно јесте то да није у најкраћем временском периоду обезбеђено заменско возило", каже Божовић.

По повратку са летовања, које још није ни почело, најављују правну борбу.

Путници наравно имају право на накнаду штете како материјалне тако и нематеријалне пошто је било доста проблема, наглашава Маја Анокић из Центра потрошача Србије. "Тако да, организатор путовања уколико постоји индиција да намерно није одреаговао на прави начин путници имају право чак и на раскид уговора", наводи Анкокићева.

А шта, у конкретном случају, могу да добију - објашњавају у Националној асоцијацији туристичких агенција.

"С обзиром да се ради о аутобусима који су имали валидна документа, завршене техничке прегледе и били потпуно исправни по папирима када су кретали на пут - кварови су несрећна околност", каже Александар Сеничић из Јуте.

"Неком се деси, неком се не деси али они у договору са агенцијом евентуално могу да добију попуст на неко наредно путовање или неку другу погодност", објашњава Сеничић.

Срећа у несрећи за путнике је квар у близини бензинске пумпе где су имали освежење, храну и пиће – o свом трошку.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи